Aviseringar
Rensa alla

Jobb på mcdonalds heltid under 6 månader??

Anura:

Undrar ifall jag borde ta BK istället, de fuskar ju trots allt inte lika mycket.

lol, du kan inte vara säker på att de inte kmr fuska bara för att det är bk, du får helt enkelt skriva ner de timmar du jobbar samt hur många ob-timmar du gör, oavsett var du jobbar, så ser du om det sköts rätt el inte.

fel med löner kan det bli oavsett var man jobbar

SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

dras det på lönen dock om man äter där?

Vi fick äta för 80 kr varje dag och då drogs det 33 kr från lönen.

Anura:

får jag fråga ifall du har någon koll på hur mycket pengar man får in efter skatt om man jobbar där deltid? Alltså 2 ggr i veckan. Lör kväll (ob: 16) och Söndag dag.

Jag fick som 18 åring på BK 75 kr i grund, kvällar/helger kanske 130 kr. Det är skitlön men såklart bättre betalt med ob.

Blivande_japan:

lol, du kan inte vara säker på att de inte kmr fuska bara för att det är bk,

Eller hur, bk är inte bättre på något sätt. Fick skitlön, var sunkig restaurang, sas upp utan grunder. De fuskade säkert med lönen med men det där är (tråkigt nog) något man får hålla koll på sj.

SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

Jag fick som 18 åring på BK 75 kr i grund, kvällar/helger kanske 130 kr. Det är skitlön men såklart bättre betalt med ob.

jag trodde du jobbade på Mcdonalds? Men vad fick du ut efter skatt i månaden? Om man jobbade deltid, alltså 2 dagar, helger?

SvaraCitera
Ämnesstartare

jag är dock 19, kanske jag får lite mer?

SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

jag trodde du jobbade på Mcdonalds? Men vad fick du ut efter skatt i månaden? Om man jobbade deltid, alltså 2 dagar, helger?

Nej, BK. Jag jobbade inte deltid så jag har ingen aning, du får räkna ut själv. Jag jobbade över heltid, alltså fler timmar än 40 i veckan och fick typ 8500 kr, vilket är rätt värdelöst. Då med en hel del ob inräknat.

Tror inte du får mer om du är 19.

SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

Nej, BK. Jag jobbade inte deltid så jag har ingen aning, du får räkna ut själv. Jag jobbade över heltid, alltså fler timmar än 40 i veckan och fick typ 8500 kr, vilket är rätt värdelöst. Då med en hel del ob inräknat.

oj, fyfan vad jag tycker synd om dig. Jag hoppas att få ut runt 4 000 det skulle funka för mig.

SvaraCitera
Ämnesstartare

Ta det. Kanske suger lite, men det är bra att ha i bagaget.

SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

fan har inte fått svar än. Sökte i tisdags eller onsdags.

Så snabbt brukar det inte gå att få svar. Det kan dröja flera månader.

SvaraCitera

Anura:

Ja, asså jag undrar klarar någon individ av att jobba på de skitstället under 6 månader heltid? Med tanke på att jag nog inte kommer att finna mig något annat jobb, och det är det enda jag har fått. Tror ni att jag klarar av att jobba där i 6 månader heltid? Skulle ni? Under dessa tider...

Tänker du så hoppas jag innerligt att du inte kommer få jobbet och att du inte får något annat försörjningsstöd heller. Utan meriter kan du inte vara så kräsen. Skaffa dig en utbildning så ska du nog se att du slipper mcdonalds. [tired]

SvaraCitera
Ämnesstartare

Horrorshow:

Tänker du så hoppas jag innerligt att du inte kommer få jobbet och att du inte får något annat försörjningsstöd heller. Utan meriter kan du inte vara så kräsen. Skaffa dig en utbildning så ska du nog se att du slipper mcdonalds. [tired]

jag ska plugga nästa höst, vill jobba detta år.

SvaraCitera

Anura:

jag ska plugga nästa höst, vill jobba detta år.

Kanon, ta då alla jobb du kan få, självklart blir det mycket slitgöra men man kan inte förvänta sig bättre.

SvaraCitera
Ämnesstartare

Horrorshow:

Kanon, ta då alla jobb du kan få, självklart blir det mycket slitgöra men man kan inte förvänta sig bättre.

jag har dock tänkt jobba på BK deltid (bara på helger, så man får del av OB:n) 3 - 4 månader. För att jag ska sen nästa år läsa upp några betyg och börja i högskolan till hösten =)

SvaraCitera

Anura:

jag har dock tänkt jobba på BK deltid (bara på helger, så man får del av OB:n) 3 - 4 månader. För att jag ska sen nästa år läsa upp några betyg och börja i högskolan till hösten =)

Men då så, då har du ju en ambitiös plan som du säkerligen kommer att lyckas bra med och jag ändrar genast min åsikt och önskar dig lycka till [y]

SvaraCitera

Prova, det kan ju inte bli mer an fel (eller ratt).

SvaraCitera
Ämnesstartare

Horrorshow:

Men då så, då har du ju en ambitiös plan som du säkerligen kommer att lyckas bra med och jag ändrar genast min åsikt och önskar dig lycka till [y]

tack tack! 😀 Jag skulle kunna tänka mig att jobba deltid, får mig mer frihet än att slita i 8 h om dagen, ibland kanske mer. Så, det är gött! [smile] och 3 - 4000 kr/ månaden funkar för mig då jag fortfarande bor hemma.

SvaraCitera