Finns det några speciella saker man bör tänka på? Är det ett problem att jag varken kan tala eller skriva norska? Jag förstår ju när andra pratar det och jag kan läsa det, men har liksom inte ordförrådet till att själv snacka eller skriva det.
Deja vu.
Ps, prata engelska borde du nog göra.
xsaosinx:
Är det ett problem att jag varken kan tala eller skriva norska?
tror ej!
Macktorsken:
är du seriös...?
Eller så bor du i Sverige vid gränsen och jobbar i Norge?
Blivande_japan:
är du seriös...?
Ja, låter mer internationell då.
Macktorsken:
Deja vu.
Macktorsken:
Talar flytande Hade grundläggande kunskaper vid typ 6-7 års ålder. Men de lär ju förstå svenska?
Blivande_japan:
tror ej!
Inte jag heller
xsaosinx:
Inte jag heller
pga: känner massa folk som jobbar i norge och ej pratar/skriver norska
xsaosinx:
Talar flytande Hade grundläggande kunskaper vid typ 6-7 års ålder. Men de lär ju förstå svenska?
Ja, det gör dom, det mesta i alla fall så Svenska borde inte vara så jobbigt. Men lära sig deras språk är ett plus.
Fast jag fattar inte när norrmän pratar med mig.
jag är i oslo nu o typ alla expediter är svenska och alla ser ner på de så var berädd på de
jag är i oslo nu o typ alla expediter är svenska och alla ser ner på de så var berädd på de
Blivande_japan:
pga: känner massa folk som jobbar i norge och ej pratar/skriver norska
Soft, då är det ju inga problem då ^^
Macktorsken:
inte jag heller. och jag hamnade i samma hiss som en norrman i gbg nu i veckan. han skulle prata så himla mycket också. hemskt
Macktorsken:
Jag fattar Dold text: typ
snåljåp:
alla ser ner på de så var berädd på de
Jobbar som telefonförsäljare nu så det är lugnt
hjortpojken:
inte jag heller. och jag hamnade i samma hiss som en norrman i gbg nu i veckan. han skulle prata så himla mycket också. hemsk
MMm, usch. Min chef var Norsk och jag fattade inget av de han sa så jag sa till honom: "Alltså jag förstår inget av det du säger till mig" det var lite pinsamt.
xsaosinx:
Jag fattar Dold text: typ
Du har säkert norsk blod i din på något sett!
Macktorsken:
MMm, usch. Min chef var Norsk och jag fattade inget av de han sa så jag sa till honom: "Alltså jag förstår inget av det du säger till mig" det var lite pinsamt.
hahahhaa skrattaaar
norsken frågade typ varför jag lämnat dekadent ute på gatan, och hånade mig för att jag rättade till luggen i hisspegeln