Hej.
Jag har sökt jobb som privat lärare och snart är det dags för intervju. så jag har ställt några frågor till mig sj som jag ställer tiller ochså
Hur ska en mattelärare vara
Hur ska en matte lektion se ut.
vad är de flesta mattelärare dåliga på
Imgood:
vad är de flesta mattelärare dåliga på
Det mesta.
Imgood:
Hur ska en mattelärare vara
Karismatisk. Oerhört viktigt.
svenska.
det märks
Imgood:
vad är de flesta mattelärare dåliga på
Att skriva ihop ord? Skall man bli lärare borde man väl för fasen kunna sitt eget språk? Så länge det inte är något praktiskt ämne kanske.
Imgood:
vad är de flesta mattelärare dåliga på
- Det finns mycket att peka på. Men framförallt det Svenska språket vilket gjort vissa genomgångar obegripliga. Vilket blivit en bidragande orsak till att man tappat intresset för matte stundvis.
Imgood:
Hur ska en mattelärare vara
- Ha förståelse för dom som har det svårt och som ser ''omöjligheter'' till ''möjligheter''. Ett problem ska vara en utmaning inte ett besvär. Och inte säga ''Det här är lätt'' vilket gör att personen som ska besvara blir nervös och tillbakalutad.
Imgood:
Hur ska en matte lektion se ut.
- Anpassad till individens kunskaper, potential och behov av hjälpmedel som exempelvis papper på gångertabellen (om man inte kan den utantil) o.s.v.
Lycka till.
OCKSÅ* STAVAS DET .. Jiiieeessss ..
Buddah:
tt skriva ihop ord? Skall man bli lärare borde man väl för fasen kunna sitt eget språk? Så länge det inte är något praktiskt ämne kanske.
The beauty is on the inside, that's why we put the silicone there.
du vet sj att mitt tangentbord e trasig pucko, jag har sagt d 5555 ggr i chatten
Imgood:
du vet sj att mitt tangentbord e trasig pucko
Trycker ditt tangentbord på mellanslag av sig självt? Ett sådant tangentbord vill jag också ha!
Imgood:
jag har sagt d 5555 ggr i chatten
Läser niokommanio gånger av tio inte det du skriver i chatten.
Imgood:
vad är de flesta mattelärare dåliga på
Förklara varför man ska kunna vissa saker.
Ingen vill lära sig saker som de finner onödiga, så motivera genom att berätta varför på ett sätt som personen kan känna är viktigt.