Aviseringar
Rensa alla

Jönköping

Hovnarren:

Beror på vad man lyssnar på för någon musik i och för sig. Jag tycker inte att utelivet där är något speciellt. Händer väl att man åker på någon technofest någon gång, men Centrum och dylikt är ju skit. Bongobar kanske är kul om man lyssnar på udda rock, och Sliver kanske också är kul...

Tycker det finns många olika alternativ för mycket olika folk,men ja techno som du verkar lyssna på finns det ju inte något av. Bra tycker jag, men ja, de flesta andra stilar finns ju

SvaraCitera
Ämnesstartare

Det här med att den är den mest frikyrkliga staden i Sverige är skitsnack. Visst, det finns många kyrkor och kristna, men det finns ännu fler som inte bryr sig det minsta om gud och hans fasoner. Stadens uteliv är inte direkt anpassat för ungdomar som beter sig som människor, men för alla fjortisar och studentfjollor finns det plats.

Vill du ta en öl och snacka skit med någon så får du vara beredd att dela pub med 30+:are som antingen är för fulla för att inse att du är där, eller som själva beter sig som de två tidigare nämnda typerna. Annars är väl staden helt okej, om du gillar en stad där det inte händer särskilt mycket och där alkoholisterna gör lite som dom vill på juneporten.

Hallelujah, och prisa herren.

SvaraCitera
Ämnesstartare

Staden var helt fantastisk, jättemysig stad med väldigt trevliga och allmänt roliga människor i. Jag älskar allting från dialekten i Jönköping till utbudet av affärer, jag hade verkligen jätteroligt!

Och jäklar vad snygga tjejer, det var verkligen ögongodis! [bigsmile]

Det var underbart när man kom ut från Huskvarna i tåget och såg vättern och Jönköping nedanför, jag gillar verkligen hur staden ligger rent geografiskt. Mina höga förväntningar blev sannerligen besvarade, smålänningarna verkar helt klart vara de skönaste och lugnaste svenskarna.

Jag blev även konfronterad av några från "Jesu kristi kyrka", så man kanske odlar lite andlighet om man flyttar dit också! [crazy]

SMÅLAND 4 EVER!!!!

Hit vill jag flytta!!! [bigsmile]

SvaraCitera
Ämnesstartare

Imaginary Entity:

Jag blev även konfronterad av några från "Jesu kristi kyrka", så man kanske odlar lite andlighet om man flyttar dit också!

Chilla lite. Skönt att du gillar staden och hoppas du kommer trivas där. De där kristna är härliga lirare när de bjuder på kaffe och bulle på juneporten när du är som fullast, dom är inte som nykteristerna som ser ner på alla som druckit nånting med alkohol i.

SvaraCitera
Ämnesstartare

Finns det något forum på nätet där Jönköpingsbor diskuterar staden och det som händer i den, jag vill verkligen hålla koll på allting som händer i staden. Jnytt håller jag redan koll på! [smile]

Tack för eventuell hjälp! [bigsmile]

SvaraCitera
Ämnesstartare

[smile]

SvaraCitera
Ämnesstartare

Kul att du gillade det!

Imaginary Entity:

Finns det något forum på nätet där Jönköpingsbor diskuterar staden och det som händer i den, jag vill verkligen hålla koll på allting som händer i staden. Jnytt håller jag redan koll på! [smile]

Nej tyvärr. :/

SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet

SvaraCitera