Hej!
Jag bara undrar om de hjälper/ bränner fett snabbare om man joggar/springer 2 gånger om dagen. Typ man joggar innan frukosten och sen lite senare på dagen. Eller det är skit samma om man gör de 2 elr 1 gång? För jag skulle görna bli av med lite fett på magen. Och jag har sprungit och tränat på gym innan. Så är inte helt ute och cyklar.
Så de skulle vara snällt om någon skulle kunna säga hur många gånger man ska jogga per vecka och hur många gånger per dag.
Emilneil:
Så är inte helt ute och cyklar.
Nä det märks ju.
asså det är energi in mot energi ut som avgör om du går upp eller ner i vikt. Men springer du två ggr dag bränner du ju mer än om du sprungit en gång samma sträcka, men du kan lika gärna springa två varv på raken, eller äta mindre.
Har du möjlighet att köra på det där så gör det, du kommer märka resultat efter ett tag. Sen om det är den bästa metoden eller inte det vet jag inte men fungerar gör det i alla fall så länge du har någorlunda koll på vad du stoppar i dig.
Körde två pass 5,6 dagar i veckan tidigare med goda resultat och jag brydde mig inte det minsta om vad jag åt, har man inte allt för bråttom att gå ner i vikt är det inte så noga för kör man två löppass om dagen så går man ner i vikt förr eller senare. Sen är det ju inte överdrivet kul att springa så mycket så det underlättar ju att ha någon att springa med i alla fall några gånger i veckan. Och skulle man verkligen inte känna för att springa någon morgonen när man vaknar så kan man lika gärna gå ut och gå någon timma. Det är riktigt härligt på morgonen!