Bell:
Vad består lådorna av förutom potatis i potatislåda, morötter i morotslåda osv?
Jag har faktiskt ingen aning, har aldrig varit med och lagat det själv. Men morotslådans konsistens är lite som klibbigt och gott ris, så det kanske ger vidare ledtrådar. Oxtunga har jag aldrig hört att man skulle ha på julbordet, annars har vi ju bara lax och köttbullar och skinka och såna grejer!
Slumpartad:
Alltså, det är inget fel på honom Bara det att han firade med sin farsa innan, och ville fira med oss på kvällen
Jahaaa, jag hajjar grejen
Årets julmat för mig var rödbetssallad med stekta vegobullar på lingongrovabröd, och ägghalvor fyllda med gojs gjort på mosad, hårdkokt äggula, citronmajonnäs och hackad gräslök till lunch. Var fortfarande mätt när middagen skulle förtäras, så jag åt bara sallad och kokt potatis till middag. Hade räckt med sallad för min del, men var så länge sedan jag åt kokt potatis, så var som tvungen att ta lite såna också.
Lite kvällsfika blev det också; julté med saffransskorpor till. Och någon gigantisk, hemmagjord marängtårta fylld med hallongrädde, chokladgrädde och colacrisp. Var asgott, men blev så jävla mätt.
Det bästa med julen var dock att se alla småbarnen bli alldeles lyriska över deras presenter. Var fint.