Xisco:
tips: markera texten du vill svara på och tryck sedan Citera i den blå rutan till höger längst ner på den personens inlägg. Så ser de att du skrivit till dem.
Heh. Något jag tänkte på själv, men ville inte posta en wall of text. Kan ju göra som du dock, bara ta bort innehållet... Tack för tipset i alla fall!
Det här med hobby behöver inte betyda att du också ska åka skidor eller ha kontakt med dina gamla vänner. Du borde söka dig en NY hobby och därefter finna ett ställe med personer som delar ditt intresse och som du kan bilda en gemenskap med.
Jag övade upp mina sociala färdigheter på chatt! Och efter chatt övergick jag till voicecalls (typ skype) och nu är jag mer social IRL
Men hitta nån du kan småprata med online om det är pest att vara ute bland människor. Det viktiga är nog att du lär dig öppna upp, våga vara dig själv och så. Kan du sen ha voice-calls kanske det lättar.
Små, små steg, mannen. Du klarar det
"Jag är snygg och smal o helt perfekt, lever på lax och omättat fett. Ett glas rött och mörk choklad. Dricker te på gröna blad"
Har testat att leva efter dessa meningar ett par veckor, man känner sig piggare och mer elastisk jämfört med tidigare. Blyghet är dessutom helt normalt och att vara översocial är värre enligt mig. Allt ordnar sig