Aviseringar
Rensa alla

Kär i min lärare


Ämnesstartare

Jag blir snart helt galen! Jag är 110% kär i min lärare. Tänker berätta hur allting började.

När jag började högstadiet var han min spanskalärare. Mitt första intryck av honom var att han var skitsnygg. Alla tjejer tyckte det. I sjuan tänkte jag aldrig på honom på det sättet, han var bara en snygg lärare liksom. Första terminen i åttan tänkte jag inte på honom på det sättet heller. Efter jullovet hade jag gått igenom en stor förändring.

Jag vet inte.. själv tyckte jag att jag såg ut som vanligt men det tyckte tydligen inte min lärare. Han började prata med mig oftare och oftare. Det första han sa till mig var att mitt hår var fint(jag hade slingat det och klippt snelugg) Sen började han ge mig komplimanger för mina smycken.

Han tog tag i mitt halsband och kollade på det. Jag tänkte inte så mycket på honom då heller men när vi tillslut började prata på riktigt, om livet.. så började jag få upp ögonen för honom. Han var snygg, han var lätt att prata med, han ÄR oerhört charmig. Vi pratade flera gånger varje vecka och när alla loven kom längtade jag tillbaka till skolan för jag saknade honom. Jag låg vaken varje natt och drömde om honom, hur det skulle vara att krama honom.

På en lektion satte han sig på stolen bredvid mig för han skulle hjälpa min kompis. När han satte sig ner råkade han stöta till min fot och han tog inte bort den. Medan han hjälpte min vän var hans fot på min och ingen av oss tog på våra fötter.

Jag har vid flera tillfällen sett dessa tecken. En gång stod han i korridoren och pratade med en annan elev och jag gick förbi honom och han följde min blick hela vägen tills jag rundade hörnet. Våra blickar möts i klassrummet och vi ler till varandra. I sommaren har jag lyckats släppa taget om honom för att jag aldrig såg honom. Men nu när skolan har börjat igen så vet jag inte vad jag ska göra. Han är inte i skolan lika mycket som han var förra terminen eftersom han är pappaledig men jag ser honom tre dagar i veckan.

Men jag vet inte vad jag ska göra! Jag blir galen av att inte få vara i närheten av honom och aldrig kunna hålla han i handen eller krama honom!

Dessutom är vår ålderskillnad ganska stor. Jag är femton och han är 29. Han har också flickvän och två barn. Jag berättade för min syster om honom, hon har själv varit på G med en lärare och hon sa att han förmodligen har tänkt på mig på det sättet eftersom han ger mig komplimanger om mitt utseende osv.

vad tycker ni jag ska göra ? Jag orkar inte kämpa emot längre!

Redigerat -> styckesindelning.


   
Citera
Tyrael

Det enda ni har(eller åtminstonde han..) är en sexuell dragning till dig. Du förstår det va? Tror du att ni skall "bli ihop" när han har fru? Haha. Att han tittar efter dig betyder inte speciellt mycket eftersom de flesta killar tittar efter attraktiva tjejer.


   
SvaraCitera

Hitta en i din egen ålder. Om han gör något med dig och det kommer ut lär han förlora jobbet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dissa honom precis efter att han gett dig ditt slutbetyg[badgrin]


   
SvaraCitera

mandyss:

Efter jullovet hade jag gått igenom en stor förändring

Ofta man förändras så mycket på två veckor?
Hursomhelst, glöm skiten. Kärlek är bluff och du vill bara ha någon som håller om dig, du vill ha värme och du vill känna dig älskad. [y]

Rage quit! [mad]


   
SvaraCitera
nrg89

Från det du berättar känns det som att killen måste visa lite mer yrkesetik. Sexuell spänning är ganska lätt att upptäcka och han verkar inte göra någon ansträngning att undvika det. Från det du berättar, i alla fall.

Om du väljer att gå efter honom kommer du att starta en orkan av skit. Om du är över 15 så är en sexuell relation inte olaglig med honom, däremot kan skolan rapportera honom till kommunen som i sin tur sätter utbildningsnämnden i rörelse, som antagligen kommer säga upp honom och se till att han får det svårt att någonsin jobba som lärare igen. Folk kommer att snacka bakom din rygg för det är sådana här historier som dyker upp i tidningen.

Då har jag inte ens börjat tala om hur du kanske förstör hans sociala liv. Alla hans kollegor kommer delas in i två läger, och det största av dem kommer vara det som tycker att han gjorde fel och att han aldrig borde lära ut igen. Han förlorar alltså sina arbetskamrater, kanske sina släktingar och absolut sin familj. Om hans flickvän får reda på det kommer hon gråtandes lämna honom där och då och antagligen få vårdnaden om barnen (eftersom de inte är gifta är det nästan 100% garanti).

Det här är som sagt om det kommer ut. Skulle ni ingå i en relation och hålla det hemligt kommer han till slut lämna dig för sin flickvän. Ni kan inte hålla det hemligt för alltid, en vacker dag går du ut nian och skall börja gymnasiet och ni har inga bra täckmantlar för att träffas. Det är hans barn, jobb och sociala liv vi talar om här, det finns ingen chans att han kommer välja bort allt det för din skull. Om han väljer bort dig för sitt liv kommer du att känna dig övergiven, sårad och mer ensam än innan. Du kommer att känna dig utnyttjad.

Jag är väldigt hård och väldigt cynisk men någon måste vara det. Jag har själv varit tonåring och jag gjorde för många misstag på grund av att jag inte tänkte igenom dem. Gör det jag inte gjorde, tänk på vad som är bäst för dig.


   
SvaraCitera

nrg89:

(text)

Epic! [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nrg89:

. Om du är över 15 så är en sexuell relation inte olaglig med honom

Jo, då hon står i beroendeställning till honom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är förmodligen bara massa tonårshormoner som spökar. Undrar också om det inte är så att; du verkligen vill ha det bara för att det är en så "förbjuden frukt"?


   
SvaraCitera
nrg89

Duke:

Jo, då hon står i beroendeställning till honom.

Rättsväsendet är en komplicerad maskin. Det har byggts upp åtal med de grunderna förr men ibland har jurister sagt att det varit ​helt ok också när relationen uppdagats efter att eleven i fråga inte är under läraren längre.

Så, ok, jag skrev väldigt tokigt. Om hon väljer att ingå en sexuell relation med honom när han fortfarande är hennes lärare blir domstolarna inblandade.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tyrael:

Det enda ni har(eller åtminstonde han..) är en sexuell dragning till dig. Du förstår det va? Tror du att ni skall "bli ihop" när han har fru? Haha. Att han tittar efter dig betyder inte speciellt mycket eftersom de flesta killar tittar efter attraktiva tjejer.

Finns nog inte mer att tillägga. That's it!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

x_marty:

du verkligen vill ha det bara för att det är en så "förbjuden frukt"?

att det förbjudna ska vara så galet spännande. irriterande ju. dock har jag bättrat mig [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

håller han på såhär med dig trots att han har tjej och barn är han ändå inget att ha.
+ att jag tvivlar på att han någonsin kommer lämna sin tjej och sina barn för dig, tyvärr


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

eeeema:

att det förbjudna ska vara så galet spännande. irriterande ju. dock har jag bättrat mig [cool]

Duktig flicka.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

x_marty:

Duktig flicka.

tack [smile]


   
SvaraCitera