Aviseringar
Rensa alla

Kärlek

Ämnesstartare

Om man blir kär i någon som har en partner, tycker ni att man ändå ska visa och göra allt så att den personen blir intresserad av dig?

Citera

nej 

SvaraCitera

Gör vad du vill. Bara du inte sårar personen du tycker om. Vilket du kan göra genom att försöka få denne att göra slut med sin nuvarande partner.

SvaraCitera

Jag tycker att man kan berätta det för personen, men man ska respektera ifall personen inte är intresserad. Det gäller ju iofs samma ifall en person är singel. Att hålla på och försöka få någon att "bli" kär i en är lite creepy....

SvaraCitera
NEMI
 NEMI

nej lite respekt får en faktiskt ha.

SvaraCitera
Ämnesstartare

När går gränsen, när personen är förlåvad eller gift då?

SvaraCitera
Ämnesstartare

förlovad*

SvaraCitera

Aziiima:
När går gränsen, när personen är förlåvad eller gift då?

Vad menar du med gräns? När de är ok att försöka att få personen att göra slut med sin partner eller vadå? Frågar du mig så är de aldrig ok. 

SvaraCitera

ja, det är den personens vilja som ska respekteras, inte någon annan persons. de har inget med er relation att göra.

SvaraCitera
Ämnesstartare

materialarn:

Vad menar du med gräns? När de är ok att försöka att få personen att göra slut med sin partner eller vadå? Frågar du mig så är de aldrig ok. 

Gräns eller gräns, svårt att säga jag vet. Men vadå aldrig okej, om det pågår våld och så , då får man väl lägga sig i ?

SvaraCitera
Ämnesstartare

Hur ska era förhållanden vara då? 🙂

SvaraCitera

Är personen upptagen så får du inte försöka komma emellan och sabba för dem. Du får helt enkelt vänta och se om de gör slut eller så får du  försöka komma över personen som det handlar om 🙂 hade någon försökt komma emellan mig och Jonathan hade jag blivit galen.

SvaraCitera

Aziiima:

Gräns eller gräns, svårt att säga jag vet. Men vadå aldrig okej, om det pågår våld och så , då får man väl lägga sig i ?

De är ju alltid rätt att ge råd till personen som befinner sig i ett förhållande. Men man måste också acceptera om denne inte lyssnar eller inte samtycker med dig. Jag tycker inte de är ok att försöka ta slut på en annan persons förhållande. Oavsett vad. 

SvaraCitera
Ämnesstartare

jo!

SvaraCitera

Gå vidare eller ligg lågt tills de eventuellt gör slut. Bara riktiga kräk snor andras pojk/flickvänner.

SvaraCitera