Aviseringar
Rensa alla

Kärleksproblem

Ämnesstartare

Hej!

Jag är en vanlig tonårs grabb som precis gått ut gymnasiet och som direkt gett mig in på universitet och pluggar numera. Jag har under min livsperiod aldrig vart i ett förhållande (seriöst). Men jag har dock aldrig haft problem med att prata med tjejer över sociala medier o.s.v. I verklighet så är jag inte så blyg heller. Men för första gången i mitt liv så blev jag sjukt kär i en tjej i första ring på gymnasiet. Så kär så att jag blev jätte blyg när jag var runtom henne. Självklart tog jag kontakt med denna tjej (över sociala medier såklart) och försökte lära känna samt komma närmare henne. Det gick bra till en början, men det kändes som att jag inte gav nog med signaler på vad det var jag ville från henne, så lite sent in på vår kontakt så gav jag henne vibbarna om att det jag ville ha mellan mig och henne var mer än vänner, och då blev hon chockad men tog in den sakta med tiden. Hon förstod vad jag ville.

Snart 4 år senare, efter vi pratat mycket över sociala medier, och jag träffat henne då och då i vår gamla skolas korridorer så har jag ännu inte kommit någon vart.

Alltså både hon och jag vet vad jag vill. Men det verkar som hon inte är redo för att ta steget framåt. Jag vet inte vad det är som stoppar henne, och det är det som tar kål på mig. För hennes svar på när jag säger att jag vill ha henne mer än som en vän är bara positiva, känns det som iallafall. Hon har svarat att hon (då) har haft mycket med skolan att göra och att hon inte har haft tiden för att ha en relation. Och hon sa att hon skulle ge det en chans efter gymnasiet. Detta sa honom i slutet av 2:an på gymnasiet. Nu efter vi tagit studenten o.s.v. Så är det bara jag som tar kontakt med henne, det känns som hon längre inte ens bryr sig om mig. Och jag vägrar erkänna det för mig själv. Jag vaknar upp varje dag och tänker på andra saker för att få bort tankarna från henne. Men jag hamnar alltid på samma plats och försöker kontakta henne igen. Hon svarar gärna, men visar ännu en gång inget intresse för mig (så jag känner iallafall). Hon jobbar nuförtiden och har betydligt mer fritid än förr. Men ändå verkar det som att hon är upptagen när jag försöker få henne att gå ut med mig.

Och inte nog med det, nu så har jag flyttat till en annan stad då min utbildning är där. Och det betyder att jag har ännu svårare för mig att kunna upprätthålla vår kontakt. Jag vill ha henne så himla mycket fortfarande, och jag är lika kär som jag var i dag ett. Vad ska jag göra för att väcka intresset för mig hos henne? Hur kan jag få hennes uppmärksamhet tillbaka?

För att tillägga så är jag 182cm, normal/kraftigt byggd. Ser ut som de flesta ungdomar gör, varken snygg som en poster modell eller ful. Jag är helt enkelt average, och hon är det vackraste jag någonsin skådat. Och det är inte bara jag som tycker det. 

Citera

Hon är inte intresserad men vill inte såra dig genom att säga det rakt ut. Det blir bättre för båda om du slutar kontakta henne. 

SvaraCitera
Ämnesstartare

vonKissekatt:
Hon är inte intresserad men vill inte såra dig genom att säga det rakt ut. Det blir bättre för båda om du slutar kontakta henne. 

Det finns ingen annan möjlighet? Att hon kanske inte är redo för sådant eller?

För det känns som hon inte är mogen nog för att ge sig in i ett förhållande. Hon hänger inte med i vissa sammanhang när man ger henne vibbar som tyder på att jag gillar henne. Känns helt enkelt som att hon inte är mogen än. Eller så är det som du säger att hon helt enkelt inte har ett intresse. Vad tror du?

SvaraCitera
time
 time

Heltvanliggrabb97: Det finns ingen annan möjlighet? Att hon kanske inte är redo för sådant eller?

Jag tror att man kan gilla någon utan att vara redo för ett förhållande och gillar man någon så försöker man visa intresse tydligt, eller åtminstone genom att ta initiativ till att prata eller träffas. Om jag utgår från mig själv som exempel (samma regel gäller ju inte för alla tjejer) så har jag kunnat ha hur mycket stress och press från skola och jobb och ändå dejta någon - för att jag varit intresserad. Om jag däremot inte varit intresserad har den där pressen från skola och jobb istället blivit ett lindrigare sätt att skylla sitt ointresse på.

Dra lärdom av din erfarenhet, kom ihåg att tiden läker hjärtesorg och att du förtjänar att träffa någon som är lika pepp på dig som du är pepp på henne - men försök att släppa tjejen du skriver om nu. Om du verkligen vill ge det ett sista försök, om inte annat så för att kolla själv, så låt bli totalt med att höra av dig till henne och se om hon kommer till dig för att prata. Jag menar då inte att du ska ge det en-två dagar och se om det blir något utan du får räkna med att inte höra av dig på flera veckor. Om hon inte hör av sig spontant under den tiden, släpp då tanken på henne.

SvaraCitera

Heltvanliggrabb97:

Det finns ingen annan möjlighet? Att hon kanske inte är redo för sådant eller?

För det känns som hon inte är mogen nog för att ge sig in i ett förhållande. Hon hänger inte med i vissa sammanhang när man ger henne vibbar som tyder på att jag gillar henne. Känns helt enkelt som att hon inte är mogen än. Eller så är det som du säger att hon helt enkelt inte har ett intresse. Vad tror du?

Det kan ju bara hon veta. Hursom helst så vänta tills _hon_ tar kontakt med dig nu. Du ska inte tvinga dig på henne.

SvaraCitera
Ämnesstartare

time:

Jag tror att man kan gilla någon utan att vara redo för ett förhållande och gillar man någon så försöker man visa intresse tydligt, eller åtminstone genom att ta initiativ till att prata eller träffas. Om jag utgår från mig själv som exempel (samma regel gäller ju inte för alla tjejer) så har jag kunnat ha hur mycket stress och press från skola och jobb och ändå dejta någon - för att jag varit intresserad. Om jag däremot inte varit intresserad har den där pressen från skola och jobb istället blivit ett lindrigare sätt att skylla sitt ointresse på.

Dra lärdom av din erfarenhet, kom ihåg att tiden läker hjärtesorg och att du förtjänar att träffa någon som är lika pepp på dig som du är pepp på henne - men försök att släppa tjejen du skriver om nu. Om du verkligen vill ge det ett sista försök, om inte annat så för att kolla själv, så låt bli totalt med att höra av dig till henne och se om hon kommer till dig för att prata. Jag menar då inte att du ska ge det en-två dagar och se om det blir något utan du får räkna med att inte höra av dig på flera veckor. Om hon inte hör av sig spontant under den tiden, släpp då tanken på henne.

Tack så mycket för ditt svar, ditt svar bekräftade just det jag tänkte på, har alltid tänkt men kanske hon ändå har något för mig. Men nu ser jag det mer klart när någon annan hjälper mig se det från ett annat perspektiv. Hon har nog inget intresse för mig just på det sättet, men vill kanske inte säga det för att det kan förstöra vår vänskap. Har jag rätt nu?

SvaraCitera
Ämnesstartare

vonKissekatt:

Det kan ju bara hon veta. Hursom helst så vänta tills _hon_ tar kontakt med dig nu. Du ska inte tvinga dig på henne.

Hon har nog inget intresse för mig på det sättet, men hon vill nog inte uttrycka sig på ett "dåligt" sätt då det kan påverka vår vänskapsrelation. Så jag förstår helt nu. Tack för din tid och dina svar! 

SvaraCitera

Heltvanliggrabb97:

Hon har nog inget intresse för mig på det sättet, men hon vill nog inte uttrycka sig på ett "dåligt" sätt då det kan påverka vår vänskapsrelation. Så jag förstår helt nu. Tack för din tid och dina svar! 

np!

SvaraCitera
time
 time

Heltvanliggrabb97: Hon har nog inget intresse för mig just på det sättet, men vill kanske inte säga det för att det kan förstöra vår vänskap. Har jag rätt nu?

Det är nog så, ja. Testa att inte höra av dig till henne på några veckor nu!

SvaraCitera

time: Jag tror att man kan gilla någon utan att vara redo för ett förhållande och gillar man någon så försöker man visa intresse tydligt, eller åtminstone genom att ta initiativ till att prata eller träffas. Om jag utgår från mig själv som exempel (samma regel gäller ju inte för alla tjejer) så har jag kunnat ha hur mycket stress och press från skola och jobb och ändå dejta någon - för att jag varit intresserad. Om jag däremot inte varit intresserad har den där pressen från skola och jobb istället blivit ett lindrigare sätt att skylla sitt ointresse på.

+1

SvaraCitera