selmaaa:
FORT!.prata med din mamma eller pappa, innan det är försent
nej,, jag har börjat äta, dom retade mig i skolan för jag inte åt.
Neutron:
Dom kan ge dig piller så du mår bättre.
Om du inte vill ta kontakt med kurator eller psykolog på riktigt, snacka iaf med nån på nätet! Du kan göra det bl.a på
jourhavandekompis.se
indra.tjejjouren.se
skönt att äsa när man mår dåligt
micitic:
Om du inte vill ta kontakt med kurator eller psykolog på riktigt, snacka iaf med nån på nätet! Du kan göra det bl.a på
jourhavandekompis.se
indra.tjejjouren.se
okej
m3lis:
skönt att äsa när man mår dåligt
äsa ?
Luna Lovegood:
Det bästa du kan göra är helt enkelt att be om hjälp. Ensam är inte alltid stark
vill inte be om hjälp
vetinte1999:
ag är 12 år, innan skar jag mig varje dag för att bli lugn,
vem fan bryr sig ?, vill du skära dig så visst, vill du inte äta så who cares, fan sluta grina här på forum och få folk att " tycka " synd om dig.gå till läkare om du vill bli bättre, vill du inte de så sluta berätta för alla. skriva forum osv. för ingen orkar bry sig om du själv inte bryr dig
Grötbollar:
vem fan bryr sig ?, vill du skära dig så visst, vill du inte äta så who cares, fan sluta grina här på forum och få folk att " tycka " synd om dig.gå till läkare om du vill bli bättre, vill du inte de så sluta berätta för alla. skriva forum osv. för ingen orkar bry sig om du själv inte bryr dig
jag bryr mig inte heller.
är bara jaaaooo
Grötbollar:
fört ville jag ha hjälp, men vill inte längre, och du vet la ingenting ? haha, tycka synd om mig ? det är ju bara jobbigt? ... och jag brydde mig innan men inte längre ?
vetinte1999:
fört ville jag ha hjälp, men vill inte längre, och du vet la ingenting ? haha, tycka synd om mig ? det är ju bara jobbigt? ... och jag brydde mig innan men inte längre ?
om du ville ha hjälp så gå till läkaren, fan ska vi kunna göra ?, haha sitt då inte och skriv att du skär dig själv osv, om du inte vill att folk ska bry sig, då kan du lika gärna skriva ," hade en jätte rolig dag idag", för då bryr sig ingen, haha om du inte bryr dig längre, varför sitter du och snackar om sånt här ?, Snacka med dina " kompisar" , kuratorn på skolan, och om du inte vill snacka med dom SLUTA SKRIVA DET HÄR PÅ FORUMET DÅ!
vetinte1999:
ag är nästan 170 och väger ca 50-60 kg,
men sluta, isf bryr du dig så mkt om vikt gå och träna på gym fråga efter personlig tränare som hjälper dig med MAT OCH kost, och hjälper dig att gå ner i vikt om de är nog de du vill, utan att du behöver svälta dig själv, och är du rädd för att gå på gym pga att du skär dig och har fula märken, vad trodde du, att de skulle bli rosen tatueringar?, just deal with it, och sluta plåga dig själv på detta vis, dit liv har itne ens börjat, jag är ungefär 172 och väger 65kg och är fortfarande inte tjock så jag tvivlar på att du är tjock, bara va du inbillar dig, så nu har jag varit SNÄLL, om du inte vill höra sånna hära saker så skaru nog inte posta trådar om detta så att kalla" Själv plågeri" eller hur man ska uttrycka sig, btw vill du få bort " Ärr " så det bästa tips jag kan ge dig ligg i solen så blekna dom, och de är nyttigt och få bort lite deprission, gå ut och gå i skogen,du får mer energie och ork, och du slipper deppa ihop, tror du mig inte så googla om de,
Grötbollar:
btw vill du få bort " Ärr " så det bästa tips jag kan ge dig ligg i solen så blekna dom
men dom kommer endå alltid synas dom blir ju vita och lysande, så det är ingen idé ...
Grötbollar:
men sluta, isf bryr du dig så mkt om vikt gå och träna på gym fråga efter personlig tränare som hjälper dig med MAT OCH kost
ja jag bryr mig jävligt mkt om vikt, nej orkar inte om man tränar och så får man muskler och då väger man endå mer.
Grötbollar:
så att kalla" Själv plågeri"
jag tkr inte det är själv plågeri ?
Grötbollar:
och de är nyttigt och få bort lite deprission, gå ut och gå i skogen,du får mer energie och ork, och du slipper deppa ihop, tror du mig inte så googla om de,
det är tråkigt att vara ute, jag vill vara inne i mitt rum och sitta vid datan som alltid ?
vetinte1999:
Jag är 12 år, innan skar jag mig varje dag för att bli lugn, jag får typ ångest varje dag, har svin mkt ärr 🙁
Ojdå, verkar som du hamnat på "fel bana". Bry dig inte om folk som säger att du är ung, för det är du inte. Jag hade faktiskt fler problem med mig själv som 12-åring än vad jag har nu. Det är ju mycket hormoner och sånt som håller på, pubertet och allt annat sånt skit -fyfan-!
Du behöver prata med någon, det kvittar vem. Det är bra att du har sagt till dina vänner men har man inte varit med om det själv är det svårt att förstå. Mitt råd är att prata med en vuxen eftersom de allra flesta av oss går igenom svåra tider förr eller senare och i vilket fall som kan de hjälpa dig på ett annat sätt. Du har inget att förlora genom att söka hjälp, I promise!
elanue:
Du har inget att förlora genom att söka hjälp, I promise!
nej, vill inte ;oo det är läskigt, fast jag håller endå fortfarande på med allt igen, det går inte allt sluta .
vetinte1999:
men vad ska man säga om man går dit?
dom kanske kommer säga att jag måste äta, men då börjar jag säkert skära mig igen, asså jag kan inte bestämma över min kropp, den gör det som känns bäst utan att jag vill!
Okej tjejen du kommer liksom leva på jorden hela ditt liv
Ta tag i dina problem de på bup kan hjälpa dig med din ätstörning och även med ditt självskadebeteende.
Du måste bara våga be om hjälp!
Men om du verkligen vill må bra igen så sök hjälp!