Aviseringar
Rensa alla

kan inte skicka sms eller få internetanslutning


Ämnesstartare

köpte en ny mobil igår, samsung galaxy s i9000, och fick ett nytt simkort. jag har comviq kompis surf och hon i affären sa att det kunde ta en stund innan det funkade, men nu har det gått över 24 timmar och man kan varken skicka sms eller gå in på internet. jag blir sjukt sur på det här, något som vet vad man kan göra?


   
Citera
Ämnesstartare

Tror de bara går att ringa på de mobilerna [cute]


   
SvaraCitera

Du får testa sms:a till 123 med JA. Sedan skulle du få ett inställnings meddel. Du behöver bara trycka 'spara'. Annars måste göra det manuellt. Kolla här:

Manuella inställningar
Om du vill göra inställningarna i mobilen själv så är det de här uppgifterna som gäller:

APN: internet.tele2.se
mms center: http://mmsc.tele2.se
mms proxy: 130.244.202.30
mms port: 8080

informationen finns på comviqs hemsida:
https://www.comviq.se/kundservice_faq_installningar.aspx


   
SvaraCitera