Notifications
Clear all

Kan inte sova

Topic starter

Liebestraum:

fast utan panik och gråt

Okej hur då såfall? Bara att du har svårt att somna eller?

ReplyQuote

szara:

Ah okej. Kan man köpa de direkt eller måste man ha recept typ? 🙂

Finns nog både och, men de jag har är receptfria. Kostade 80 kr eller nått tror jag. Sov sött [smile]

ReplyQuote
Topic starter

Gå till en vårdcentral och beskriv dina problem. Är det bara sömnen som störs av att du har ångest så kan ångestdämpande mediciner eller sömnmediciner hjälpa dig sova. Om du har problem hela tiden så behöver du förmodligen professionell hjälp.

ReplyQuote
Topic starter

Neutron:

men de jag har är receptfria. Kostade

okok låter bra ska säga till mamma och köpa såna :'D Ett annat problem bara - kan inte svälja tabletter. Haha 🙁

ReplyQuote
Topic starter

mediakatt:

professionell hjälp.

Tack för råden. Håller på o har kontakt med bup nu så lite hjälp har jag men.. ah ska testa några tabletter från apoteket llr nått

ReplyQuote
Topic starter

szara:

Okej hur då såfall? Bara att du har svårt att somna eller?

I princip, ibland pga för aktiva tankar

ReplyQuote
Topic starter

szara:

Tack för råden. Håller på o har kontakt med bup nu så lite hjälp har jag men.. ah ska testa några tabletter från apoteket llr nått

Testa inte tabletter från apoteket, det är bara slöseri med pengar. Prata med läkare från BUP istället, de kan skriva ut saker som faktiskt har en bevisad effekt.

ReplyQuote
Topic starter

szara:

Testa inte tabletter från apoteket, det är bara slöseri med pengar. Prata med läkare från BUP istället, de kan skriva ut saker som faktiskt har en bevisad effekt.

ReplyQuote
Topic starter

szara:

Gå till en psykolog istället. Du kommer ångra dig menmen 🙂

Känner inget behov av att gå till en psykolog. Behöver bara någon att prata med.

ReplyQuote
Topic starter

mediakatt:

Prata med läkare från BUP istället,

Men det tar ju fan typ 3489 månader imellan varje möte så får bli apoteket sålänge

ReplyQuote
Topic starter

szara:

Men det tar ju fan typ 3489 månader imellan varje möte så får bli apoteket sålänge

Det är väl bättre att du ringer och ber om en tidigare läkartid istället. Om du har så svårt att sova så är det ganska välmotiverat.

ReplyQuote
Topic starter

szara:

Någon som känner igen sig? Vad ska man göra för att kunna somna? Detta funkar ju inte -.- [sad]

1. Ta bort datorn vid 22:00.

2. Träna innan så mycket så att du med utmattning somnar.

3. Meditera för att ta hand om dina inre demoner från tonåren.

ReplyQuote
Topic starter

Bajwa:

3. Meditera för att ta hand om dina inre demoner från tonåren.

[tard] Hur gör man detta då?

ReplyQuote

prova att ha med dej ett anteckningsblock när du ska sova, som du skriver alla jobbiga tankar på. när du har skrivit ner allt som känns jobbigt så slänger du anteckningsblocket ifrån dej, som en symbol för att "nu släpper jag de här tankarna för ikväll"
kanske funkar [wink]

ReplyQuote