Notifications
Clear all

kan man bli MMA-proffs om man börjar när man är 18

Topic starter

AndyH:

Sparring handlar inte om att vinna eller slå hårdast, utan om att nöta teknik och rutin.

upptäckte det, försöker skärpa mig nu då jag underskattat min styrka och tagit i mer än jag behöver

ReplyQuote

blackorwhite:

men vet ni nån som började som 18-åring eller äldre som sen har nått toppen?

Ken Norton besegrade Muhammad Ali, och började boxas först som 18-åring. Allt är möjligt hör du. Sätt allt vad du har in i spelet och du kan nå toppen. Allt som krävs är viljan.

ReplyQuote

AndyH:

Sparring handlar inte om att vinna eller slå hårdast, utan om att nöta teknik och rutin.

Sparring handlar precis om att sparka och slå motståndaren tills han kryper ut ur ringen.

ReplyQuote
Topic starter

Bas Rutten började senare än 20 år vad jag minns. Men kvalitén på MMA höjs självklart i och med dess växande popularitet.

ReplyQuote

adekvat:

Bas Rutten började senare än 20 år vad jag minns. Men kvalitén på MMA höjs självklart i och med dess växande popularitet.

Han började väl med taekwondo när han gick i skolan för att han var mobbad. efter en veckas träning fick han självförtroendet att ge en mobbare på käften. sen fick han inte träna för sin mamma har jag för mig...

ReplyQuote
Topic starter

ja men...då borde det ju vara lugnt, och jag lär mig alltid nåt nytt men det händer att man glömmer vissa saker man lärt sig eller kommer ihåg för sent...

men nån form av framsteg måste jag väl göra i hope

ReplyQuote
Topic starter

loffapoffa:

Han började väl med taekwondo när han gick i skolan för att han var mobbad. efter en veckas träning fick han självförtroendet att ge en mobbare på käften. sen fick han inte träna för sin mamma har jag för mig...

Mm vilket gjorde att han hade ett uppehåll på en jäkla massa år och började sen igen i tjugoårsåldern.

ReplyQuote

Ger du dig fan på att bli grym på det så blir du det.

Jag har precis börjat lira lite gitarr , och jag ska bli bra på det.
Jag har viljan att bli bra på något om jag bara vill , och jag skiter i andra personer och tänker att , det är jag som ska bli proffs på det... 🙂

ReplyQuote
Topic starter

If there is a will, there is a way.
(Oftast)

ReplyQuote
Jaggz

Hell no, började träna när jag var 19, nu är jag ju dock inget proffs. Det som dock kan vara problem när du är i den åldern är att försöka få in 5-6 träningar i veckan mellan skola/jobb. Gick skit bra o träna 6 gånger i veckan för mig de första åren då jag var ett välfärdsbarn, sen när jag började jobba(fu orienteringskurs/af) dog det hela ut och jag tränar halvhjärtat då jag kan.

I Sverige kan du inte i alls försörja dig på det, men har du motivationen att träna 20-30 timmar per vecka samtidigt som du jobbar 30-40 timmar per vecka, tyder det på att du är en bit på rätt väg [y] Undvik weltervikt, GSP är en tråkbrottare som inte är lättslagen [bigsmile]

ReplyQuote

Viljan ger grunderna för segern.

ReplyQuote
Topic starter

Tråden låst på grund av inaktivitet

ReplyQuote