kärleksmums:
jag hatar kemi. det är precis som lakrits fast tusen gånger värre
Det ä ju spännande å labborera
Sagitta:
Varför gillar du det inte? Det är fysik som är tråkigt.
jag vet inte riktigt faktiskt. tror dock det beror på att jag inte riktigt förstår det utan bara tvingas acceptera att det är en oändlig mängd undantag och konstigheter, plus att jag avskyr att läsa in saker som det känns som om jag inte kommer ha nytta av i framtiden liksom. :c
och ja, fysik är också tråkigt. nästan lika tråkigt som.. biologi
kärleksmums:
och ja, fysik är också tråkigt. nästan lika tråkigt som.. biologi
Tråkigt att du valde natur (?) då om det inte passar dig. Bara att stå ut eller byta.
Blivande_japan:
funderade på den ett tag, men är inte säker på att jag kommer in,
Den blir mer och mer poppis så antagningskraven har höjts rejält för varje år. =/
Blivande_japan:
dessutom känns det som att det är vääldigt mycket kemi och fysik, vilket jag inte gillar...
Ingen kemi och en fysikkurs.
Blivande_japan:
men hur är linjen?
Jag tycker den är bra men sådant beror mycket på vilken inriktning och valbara kurser man läser. Och så vet inte företagen om den här linjen så man måste förklara vad man är bra på och varför de behöver en sådan som jag...
Sagitta:
Kemi är gott men lakrits är äckligt. Varför gillar du det inte? Det är fysik som är tråkigt.
Båda är ganska goda! Fast jag håller med om fysik. Iallafall B kursen
Myksa:
Den blir mer och mer poppis så antagningskraven har höjts rejält för varje år. =/
två år på riksidrottsgymnasium har fuckat upp mina betyg rätt rejält :-/ men hoppas kunna få 1,3 på högskoleprovet ni i vår.
Myksa:
Ingen kemi och en fysikkurs.
jasså? då var det ju inte så farligt ändå då
Myksa:
Jag tycker den är bra men sådant beror mycket på vilken inriktning och valbara kurser man läser. Och så vet inte företagen om den här linjen så man måste förklara vad man är bra på och varför de behöver en sådan som jag...
okej.
tycker det är så jävla svårt att bestämma vilken inriktning jag ska söka i första hand, just nu står väl valet främst mellan informationsteknik och medieteknik, medeiteknik verkar roligast, men informationsteknik verkar vettigare och dessutom finns den med internationell inriktning, så jag kan verkligen inte bestämma mig
Blivande_japan:
jasså? då var det ju inte så farligt ändå då
Fast i och för sig är det många kurser som är "fysiska". Exempelvis kursen i ellära, en i hållfasthet och en i termodynamik... Tänkte inte riktigt på det.
Men ingen kemi i alla fall.
Blivande_japan:
just nu står väl valet främst mellan informationsteknik och medieteknik, medeiteknik verkar roligast, men informationsteknik verkar vettigare och dessutom finns den med internationell inriktning, så jag kan verkligen inte bestämma mig
Knepigt.
Du får läsa på så mycket du kan och höra efter lite. Kolla kurser och inriktningar och vilket som verkar roligast.
Myksa:
Men ingen kemi i alla fall.
alltid något
Myksa:
Knepigt.
Du får läsa på så mycket du kan och höra efter lite. Kolla kurser och inriktningar och vilket som verkar roligast.
som fan! har ju kollat igenom kurser och allting, men blir inte särskilt mycket klokare. haha
pratade väldigt kort med en tjej som går medieteknik, hon sa att hon tyckte om det, men när jag frågade vad man kunde jobba med efteråt så blev hon som alla andra ingenjörsstuderande jag pratat med stum innan hon utbrast "det är jättebrett"
Hade Kemi idag, Cis/Trans osv
Blivande_japan:
"det är jättebrett"
Yes! Det är det som är det roliga.
När man tröttnar på jobbet kan man fixa ett annat, utan att behöva utbilda om sig.
Myksa:
Yes! Det är det som är det roliga.
När man tröttnar på jobbet kan man fixa ett annat, utan att behöva utbilda om sig.
haha jo, men det blir inte lättare för mig att välja av att höra det!
personkemi:
Båda är ganska goda! Fast jag håller med om fysik. Iallafall B kursen
Usch då. Lakrits =
laktris mmmmt