Aviseringar
Rensa alla

Klotter

Issen
Ämnesstartare

Hur oseriöst får klotter vara och ska även trådar där på något sätt ha ett diskussionsunderlag? Vad tycker alla?

Ska t.ex. trådar som http://ungdomar.se/forum.php?thread_id=275926 överhuvudtaget finnas kvar?

Jag tar ingen direkt ställning i detta inlägg men det är flera användere och även förut ett par moderatorer som tagit upp frågan så är väl lika bra att ämnet diskuteras.

Citera
Åtta

Faktum är att dessa trådar till stor del uppskattas av våra användare, och de som inte uppskattar dem läser dem helt enkelt inte. Forumet och dess ledning bör guidas av dess användare, och vi vet redan att klotter är väldigt kärt de flesta UM:are.

Vad är det vi har att vinna på att inte tillåta dessa trådar, är kanske den mest centrala frågan? Färre rader i databasen? Nepp. Gladare användare? Tveksamt. Högre annonsintäkter för Youmeet? Knappast.

Jag kan faktiskt inte komma på någonting som skulle bli bättre eller göra användarna mer nöjda utav att bli lite hårdare i modereringen av klotter.

SvaraCitera

Så länge det inte är några trådar som bryter mot reglerna på Klotter så får de väl handla om vad de vill nästan tycker jag.

Om det är om enskilda användare de handlar om och den användaren inte vill det (alltså om någon annan skapar om den utan tillåtelse) så ska det låsas/ta bort men om vi tar t.ex den som du länkade till så verkar inte Åtta ha något emot det [y]

SvaraCitera
Issen
Ämnesstartare

Crypto:

Om det är om enskilda användare de handlar om och den användaren inte vill det (alltså om någon annan skapar om den utan tillåtelse) så ska det låsas/ta bort men om vi tar t.ex den som du länkade till så verkar inte Åtta ha något emot det

Var ett vilt exempel, tyckte Åtta behövde det [crazy]

SvaraCitera

Håller med Åtta och Krypto. Låt Forum X vara fritt fram för trams, undantaget rena regelbrott, tycker jag.

SvaraCitera

Tycker att trådar som totalt saknar något som helst värde ska raderas även om de ligger i Klotter. I detta exemplet, vad ska överhuvudtaget diskuteras?

"BAJS" som i första inlägget? Mja.. kanske?

Ska man få skapa hur många och oseriösa trådar som saknar diskussionsunderlag bara för att man lägger de i Klotter? Nej det tycker inte jag. Inte för att jag brukar radera trådar i Klotter. Men jag hade inte haft något emot att göra det.

Det är min högst personliga ÅSIKT och den kommer inte ändras oavsett vad vi kommer fram till för praxis här.

SvaraCitera

Vad åtta sa, han är en sådan vis man.

SvaraCitera
Issen
Ämnesstartare

Nintendo:

Vad åtta sa, han är en sådan vis man.

Till viss del... de användare han menar är ju "stammisarna" och också oftast de som spammar sönder mest... frågan är om det är mest dom vi ska bry oss om eller de nya som kommer utifrån som kanske inte alls tycker det känns så lockande att gå in på ett ungdomsforum där någon ska hugga av ollonet på en av de som ska sköta sidan... kanske inte är så förtroendegivande... vet inte. Är både för och emot.

SvaraCitera

Issen:

eller de nya

Jag tror att många nya stannar på grund av klotter. Där finns en frihet som saknas på många andra forum. Det är ju lite det som är charmen med UM, man får både vara seriös och oseriös.

En idé kan ju vara att ta bort klotter helt från "senaste" listan, fast det känns ju lite som censur. Men då behöver inte nya användare bli avskräckta.

SvaraCitera
Åtta

Nintendo:

En idé kan ju vara att ta bort klotter helt från "senaste" listan, fast det känns ju lite som censur. Men då behöver inte nya användare bli avskräckta.

Jag tycker att det är en dålig idé. Nya användare hittar nog inte senaste-listan. Jag vet att det tog mig flera månader innan jag hittade den.

SvaraCitera

Åtta:

Jag tycker att det är en dålig idé. Nya användare hittar nog inte senaste-listan. Jag vet att det tog mig flera månader innan jag hittade den.

Oj, jo, så kanske det är. Själv bor jag i senaste listan, jag har inte riktigt koll på vad andra har för relation till den [blush]

Men ja, det är inge bra idé, men hellre det än striktare klotter. Jag gillar klotter som det är nu.

SvaraCitera

Nintendo:

Behövs inte eftersom man kan bestämma själv exakt vilka forum man vill visa där. Gå in på "visningsläge" och kryssa i vilka du vill dölja där.

SvaraCitera

Alexander Danling:

Behövs inte eftersom man kan bestämma själv exakt vilka forum man vill visa där. Gå in på "visningsläge" och kryssa i vilka du vill dölja där.

Ja, jag vet. Men jag tvivlar på att nya användare vet det.
Enligt åtta har de ju till och med problem med att hitta till "senaste" listan.

SvaraCitera

Nintendo:

Ja, jag vet. Men jag tvivlar på att nya användare vet det.
Enligt åtta har de ju till och med problem med att hitta till "senaste" listan.

Då menar jag att det är bättre att annonsera om den funktionen, än att ta bort klotter från senastelistan 🙂

Erik kanske kan köra någon artikelserie, "Funktioner på Ungdomar.se du inte visste fanns" eller något liknande 🙂

SvaraCitera

Alexander Danling:

Erik kanske kan köra någon artikelserie, "Funktioner på Ungdomar.se du inte visste fanns" eller något liknande 🙂

Ah, det vore väldigt smart faktiskt [bigsmile]

SvaraCitera