S3ON:
Men det handlar inte om deras förluster, mer som en tacksamhet att visa i form av registrering.
Finner ingen anledning att belasta Sweclockers system ännu mer genom att registrera en användare som man aldrig använder. Orsaken till att Inet ger rabatten är helt enkelt för att locka folk som handlar mycket att välja just Inet
pumanJessica:
It's not rocket science x)
Är det därför am3+ med 990fx fungerar asdåligt med SSD-diskar med marvell-controllers men inte med sandforce dito, för att allt alltid funkar som man tror?
pumanJessica:
OS skaffar man övrigt bara en piratkopia
och du tror att någon som tror att den behöver en gamingdator för sims har kunskap nog för det?
pumanJessica:
det inte så förbannat svårt att ta reda på vad som är trasigt
Det beror jävligt mycket på ska jag säga dig, och än en gång hur fan ska någon som inte ens vet vad man behöver för att spela sims kunna veta ifall det är CPUn eller PSUn eller moderkortet som pajjat?
mrman:
Finner ingen anledning att belasta Sweclockers system ännu mer genom att registrera en användare som man aldrig använder.
Nog om din åsikt om detta, klippte in den där piratfrågan i mitt inlägg på förgående sidan.. Har du hög erfarenhet av att köra sådana system? Jag har liksom aldrig vågat mig på det, känns som att strulfaktorn är betydligt högre.. Köpte en retail-version av W7 för närmare 1700kr när jag byggde min dator.. Förjävla dyrt det där med OS-biten, hade kunnat spara in där och skaffat SSD-disk istället ju..
S3ON:
Har du hög erfarenhet av att köra sådana system?
Har kört pirat tidigare men inte nu lägre eftersom jag sedan cirka 5 år tillbaka har tillgång till TechNet men det fungerar vet jag.
S3ON:
Köpte en retail-version av W7 för närmare 1700kr när jag byggde min dator
Du kunde ha köpt en OEM licens om du inte vågar köra pirat. Går att omaktivera dom om man gör det över telefon om man byter moderkort eller hela datorn typ
Dan_the_ironman:
och du tror att någon som tror att den behöver en gamingdator för sims har kunskap nog för det?
Det är inte direkt mycket svårare än att tanka hem spel och cracka dem. Du verkar tro att det är svårt, men det är rätt straight forward.
Dan_the_ironman:
Det beror jävligt mycket på ska jag säga dig, och än en gång hur fan ska någon som inte ens vet vad man behöver för att spela sims kunna veta ifall det är CPUn eller PSUn eller moderkortet som pajjat?
Om hon ändå skulle ha någon som är mer teknisk kunnig som hjälper till med bygget så kan nog han/hon också hjälpa till med eventuella problem.. Nyckelordet här är "eventuella". Det är inte speciellt vanligt att nya komponenter är trasiga. Har iaf aldrig hänt mig eller någon jag vet. Vad är ditt tips då? Att hon ska köpa en överpriserad stationär dator från typ Dell eller något med begränsad möjlighet att modda i framtiden? Låter jävligt dumt bara för att man är rädd för eventuella problem med komponenter. Fattar inte vad ditt problem är, var du bara tvungen att hitta något att gnälla över och visa att du är duktig? 🙂 Gulligt av dig.
mrman:
Går att omaktivera dom om man gör det över telefon om man byter moderkort eller hela datorn typ
Har sett delade åsikter om detta i forum och grejer, ville vara på den säkra sidan..
Kan vara värt att prova på i framtiden om man har lite mer pengar att spela om!
pumanJessica:
Du verkar tro att det är svårt, men det är rätt straight forward.
Jag har gjort båda sedan högstadiet men du verkar anta att det är lättare än vad det är för nybörjare, speciellt om man måste reparera windows eller göra systemåterställning så cracken försvinner varpå man måste formatera osv.
pumanJessica:
Det är inte speciellt vanligt att nya komponenter är trasiga.
Har hänt mig.
pumanJessica:
Att hon ska köpa en överpriserad stationär dator
att hon fixar så att komplett gör det för 500 spänn eller vad de nu tar.
pumanJessica:
Dell eller något med begränsad möjlighet att modda i framtiden?
Om man inte köper slimade datorer kan man byta komponenter som vanligt.
pumanJessica:
Låter jävligt dumt bara för att man är rädd för eventuella problem med komponenter.
Man tar den risken själv när man bygger, men om man inte kan själv så är det bara idiotiskt att börja med det såvida man inte har ett intresse att lära sig och kan ta smällarna.
pumanJessica:
Fattar inte vad ditt problem är, var du bara tvungen att hitta något att gnälla över och visa att du är duktig? 🙂
Kul att någon som glömmer att en dator kräver HDD nämner detta.
Dan_the_ironman:
Har hänt mig.
Inte hänt mig.
Dan_the_ironman:
Inga märkesdatorer är speciellt roliga att ha och göra med om moderkort, nätdel går sönder eller om man tänker uppgradera annat än minne eller hårddisk.
Dan_the_ironman:
Man tar den risken själv när man bygger, men om man inte kan själv så är det bara idiotiskt att börja med det såvida man inte har ett intresse att lära sig och kan ta smällarna.
Den här datorn är en enkel dator och inte alls svår att montera.
mrman:
Inga märkesdatorer är speciellt roliga att ha och göra med om moderkort, nätdel går sönder eller om man tänker uppgradera annat än minne eller hårddisk.
Jag har bytt ut komponenter på Dell, HP, fuijitsu och aldrig haft några problem, inte för att det är det jag förespråkar att hon ska köpa men.
mrman:
Den här datorn är en enkel dator och inte alls svår att montera.
Nej svårt är det inte men vad som kan hända är desto värre att reda ut, visst det är ovanligt men varför ta den risken när man kan få Komplett eller dyl. att göra det för rimlig peng.
Dan_the_ironman:
Jag har gjort båda sedan högstadiet men du verkar anta att det är lättare än vad det är för nybörjare, speciellt om man måste reparera windows eller göra systemåterställning så cracken försvinner varpå man måste formatera osv.
Jo, att formatera om är ju onekligen en konst som enbart de otroligt skillade, som dig, klarar av 🙂
Dan_the_ironman:
Har hänt mig.
Buhu. Betyder fortfarande inte att det är vanligt.
Dan_the_ironman:
att hon fixar så att komplett gör det för 500 spänn eller vad de nu tar.
Jo kan man ju också göra ifall man tycker att det är kul att slösa pengar. Ifall hon redan känner nog som har vet hur man bygger en dator, varför betala komplett eller någon annan att göra det?
Dan_the_ironman:
Märkesdatorer har ibland ej standard storlek på sina komponenter och deras chassin är konstigt byggda så de blir extra jobbiga ifall man vill byta komponenter. Sen så är det ju förstås mest märket man betalar extra för. Totalt slöseri med pengar.
Dan_the_ironman:
Kul att någon som glömmer att en dator kräver HDD nämner detta.
Förklarar fortfarande inte varför du beter dig så otroligt butthurt ^^ Rätt roligt. Och att jag glömde HDD var ett misstag från min sida, ja det stämmer. So? Bara att lägga till en hårddisk, man kan köpa en billig för runt 300 kr. Förändrar inte totala summan så värst.
Dan_the_ironman:
Jag har bytt ut komponenter på Dell, HP, fuijitsu och aldrig haft några problem, inte för att det är det jag förespråkar att hon ska köpa men.
Jag har nog bytt ännu mera komponenter och byggt om märkeschassin men antar att man inte gör sånt om man inte tycker att det är kul att modda. Bättre att bygga dator med egen valda komponenter.
pumanJessica:
Bara att lägga till en hårddisk, man kan köpa en billig för runt 300 kr. Förändrar inte totala summan så värst.
För ett år sedan kanske man kunde köpa en disk för 300kr på 500GB men efter hårddisk krisen förra hösten blev mekaniska diskar dyra och tillverkarna har på någon sätt lyckats hålla upp priserna
pumanJessica:
Jo, att formatera om är ju onekligen en konst som enbart de otroligt skillade, som dig, klarar av 🙂
Nej, men du verkar inte förstå vilka huvudbry det kan vara för de som inte är insatta för fem öre.
pumanJessica:
Totalt slöseri med pengar.
än en gång, jag förespråkar inte det heller.
pumanJessica:
Jo kan man ju också göra ifall man tycker att det är kul att slösa pengar. Ifall hon redan känner nog som har vet hur man bygger en dator, varför betala komplett eller någon annan att göra det?
För att om man inte har koll på hur fan en dator funkar så får man tre års support och garanti.
pumanJessica:
man kan köpa en billig för runt 300 kr.
Att du inte tänkt SSD kan tyckas lite kul om du nu anser dig ha koll med tanke på att det är att slänga pengar i sjön att inte satsa på SSD.
pumanJessica:
Förklarar fortfarande inte varför du beter dig så otroligt butthurt ^^
Jag tycker bara att det är väldigt roligt att någon som inte har någon som helst koll på personen i frågas behov eller kompetens förespråkar något som kan vara ett dåligt köp. Speciellt med tanke på hur billigt det i dagsläget är att be tex komplett bygga ihop en dator vars komponenter inte väljs ut av en självutnämnd expert som inte verkar ha någon koll alls.
Dan_the_ironman:
tre års support och garanti.
Man kan välja komponenter som har minst 3 års garanti om man är orolig att sakerna ska gå sönder
Dan_the_ironman:
Nej, men du verkar inte förstå vilka huvudbry det kan vara för de som inte är insatta för fem öre.
Fast det tar ju typ 2 minuter att lära sig. Vad är problemet?
Dan_the_ironman:
För att om man inte har koll på hur fan en dator funkar så får man tre års support och garanti.
Som sagt, TS sa att någon annan, inte henne själv, utan någon med kunskap skulle stå för byggandet. 🙂
Dan_the_ironman:
Att du inte tänkt SSD kan tyckas lite kul om du nu anser dig ha koll med tanke på att det är att slänga pengar i sjön att inte satsa på SSD.
Med tanke på att TS har rätt begränsad budget så tänkte jag en billig S-ATA, fast det är klart att det bästa vore en SSD eller en av varje, fast det beror ju på vad man har för pengar o lägga ner. Svårt o få en vettig SSD disk som inte kostar minst 1000 kr och ska man ha enbart en SSD så vill man även ha hyfsat med utrymme vilket du inte får med en SSD så länge du inte köper en som är rätt dyr.
Dan_the_ironman:
Jag tycker bara att det är väldigt roligt att någon som inte har någon som helst koll på personen i frågas behov eller kompetens förespråkar något som kan vara ett dåligt köp. Speciellt med tanke på hur billigt det i dagsläget är att be tex komplett bygga ihop en dator vars komponenter inte väljs ut av en självutnämnd expert som inte verkar ha någon koll alls.
Aha, självutnämnd expert. Du menar lite som dig själv då? 🙂 Ville bara förespråka att bygga själv och välja ut egna delar eftersom jag tycker att köpa märkesdatorer, vilket de flesta verkar göra, är totalt slöseri med pengar.
Fast okej, ifall man väl ha ett färdigt paket så kan man köpa typ ett av inets eller kompletts paket som består av utvalda delar och sen kan man betala extra för att få det ihopmonterat. Onödigt men okej. Dock är det inte speciellt större skillnad från att bara välja egna delar och bygga själv så länge man har 5 minuter över att lägga ner på att lära sig hur det fungerar. Man behöver inte 6 års erfarenhet x) Så det gör inte jättestor skillnad. Men fortsätt whina du 🙂
pumanJessica:
Sexy girl som kan datorer, ojojoj vilket kap