Notifications
Clear all

Könsbyte?

Topic starter

Hampie:

Rättspsyk?! Det är där man sätter våldsamma mördare och andra psykopater. De må förvisso behöva hjälp, men man beblandar dem inte med andra psykiskt sjuka.

man sätter in unga tjejer där också med självskadebeteende. sen stänger som igen bup motagningen asså när man e inlagd på sommrarna tex och då får dom vara på rättpsyk. med pedofiler!

ReplyQuote

Mjao:

Det berättade en kille från rfsu eller rfsl som föreläste om'et i min klass

Och RFSL är ju så objektiva och pålitliga.

Hampie:

Alltså, för att resultat inte överensstämmer med ditt gortyckliga tyckande är det alltså fel?

Nej, men man kan inte ge upp efter 3-4 misslyckade försök bara.

Hampie:

Men är du inte riktigt klok. Man kan inte låsa in alla som är psykiskt sjuka, det är ju absurt. Med samma resonemang borde alla sjuka öht. vara inlåsta med tanke på att infektionssjukdomar t.ex. smittar. Det gör inte psykiska dito.

Varför inte? Det är väl bättre att de är inlåsta än att de ska finnas ute i samhället bland friska människor?

ReplyQuote
Hampie

Neurosedyn:

Varför inte? Det är väl bättre att de är inlåsta än att de ska finnas ute i samhället bland friska människor?

Dina åsikter är vidriga och äcklar mig. Jag tänker inte fortsätta debattera med dig, för vår människosyn är så otroligt olika.

ReplyQuote

Neurosedyn:

Och RFSL är ju så objektiva och pålitliga.

Jag skrev det för att slippa svara på hundra "källa?"-frågor [crazy] inte för att det gjorde det mer pålitligt.

ReplyQuote
Topic starter

blir jätte arg och ledsen på mig själv just nu. såg programmet efter 10 idag på nätet, inte för det är ett vettigt program kanske men kan ju va intressanta människor som kommer ibland. och då va det en mamma och hennes son som var där och prata om Sam dåra som föddes i en kvinnokropp och hur det typ va med samhällets oförståelse. Och blir så ledsen på mig själv som vart så fördomsfull i det här området 🙁

e ledsen om det är någon här inne som känner sig kränkt efter mitt utalande om att det är en fix ide typ 🙁 förlåt.

ReplyQuote

Tråden låst på grund av inaktivitet

ReplyQuote