Notifications
Clear all

Könssjukdomar

Topic starter

Hej. Ny här. Vet inte vad för åldrar som gäller här men tänker lägga ut frågan direkt. Är en 18, snart 19 årig tjej och har lyckats gå och få två könssjukdomar samtidigt. Hade sex med en killkompis förra lördagen och under förra veckans gång så började det göra ont och svida och på lördagen åkte jag till gyn och fick då veta att jag har herpes och fick behandling mot det. Tog även tester för klamydia och gonorré och det visar sig att jag har klamydia också då jag fick ett samtal idag så ska börja en parallell behandling imorgon som avslutas nästa torsdag.  

Tänkte bara fråga om ni har någon erfarenhet från könssjukdomar? Isåfall vilka och vad är din story? 

Vet killen om att han har?

ReplyQuote
Topic starter

HashtagLame:
Vet killen om att han har?

Nej men smittningsspåraren kmr behöva uppgifter om honom så hen kan skicka brev/ringa honom och meddela att han måste kolla sig. Men detta kmr ske nån gång denna vecka

ReplyQuote

sshawtys:

Nej men smittningsspåraren kmr behöva uppgifter om honom så hen kan skicka brev/ringa honom och meddela att han måste kolla sig. Men detta kmr ske nån gång denna vecka

Viktigt att han vet satt han inte smittar någon annan också...
Kommer du bli helt frisk efter behandlingen?
Väldigt jobbigt, tycker synd om dig!
Kram <3

ReplyQuote
Topic starter

HashtagLame:

Viktigt att han vet satt han inte smittar någon annan också...
Kommer du bli helt frisk efter behandlingen?
Väldigt jobbigt, tycker synd om dig!
Kram <3

Ja jag vet. Väldigt jobbigt. Men ska jag vara ärlig så är herpes betydligt jobbigare då jag har sår inuti och utanpå som gör sjukt ont medan klamydian märkte jag inte ens av. Tur att jag tog prover!! Jag kmr bli helt återställd vad gäller klamydian men herpesen försvinner såklart men den ligger latent i kroppen så den kan utbryta när som helst om jag inte är försiktig. 

ReplyQuote

sshawtys:

Ja jag vet. Väldigt jobbigt. Men ska jag vara ärlig så är herpes betydligt jobbigare då jag har sår inuti och utanpå som gör sjukt ont medan klamydian märkte jag inte ens av. Tur att jag tog prover!! Jag kmr bli helt återställd vad gäller klamydian men herpesen försvinner såklart men den ligger latent i kroppen så den kan utbryta när som helst om jag inte är försiktig. 

Ja, verkligen tur att du tog prover!

ReplyQuote
Topic starter

Idag är sista behandlingsdagen av herpes och tabletterna har verkligen funkat. 5 dagar och sen är besvären borta. 

ReplyQuote