Hej! Tänkte köpa en sladd som gör så att jag kan lira xbox på dataskärmen. Tänkte köpa sladden från denna sidan:
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.10940
Kan man lita på denna sidan tror ni? På siba kostar sladden omkring 300 kr, och här på sidan kostar den 12 dollar, vilket motsvarar cirka 100 svenska kronor! Verkar lite skumt
En kompis sa till mig att man inte borde lita på sånna sidor från USA, det kan ofta vara fel på det man köper. Men vad tycker ni? Ska jag köpa den på denna sidan, eller gå köpa den i en butik för 3 gånger mer pengar? Tacksam för svar
Kladdkakan92:
Kan man lita på denna sidan tror ni? På siba kostar sladden omkring 300 kr, och här på sidan kostar den 12 dollar, vilket motsvarar cirka 100 svenska kronor! Verkar lite skumt
Du kommer få betala moms och grejer när det kommer till Sverige så det blir dyrare. Och ja det blir väldigt jobbigt och dyrt om de skickar fel produkt eller om något är fel.
Hivkanin_med_AK47:
Du kommer få betala moms och grejer när det kommer till Sverige så det blir dyrare.
hur mycket blir det då ungefär? ;o
Kladdkakan92:
hur mycket blir det då ungefär? ;o
Inte mycket dyrare, 25%, men förmodligen tillkommer även frakt från USA. Blir säkert billigare i slutänden än att köpa från siba. Men inte så mycket som det ser ut från början.
Och sedan kan det bli dyrare om det blir något strul.
25% Av priset + 33% så över 300kr
Nick15:
100+25=125+41,6=166.6kr
Och sedan frakt som varierar men kan vara över 100kr utan problem.
Nick15:
va? Det står att det är fraktfritt alltså 125 kr
vaddå 33%?
33% är skatten i svergie
Nick15:
33% är skatten i svergie
trodde 25% var skatten? Isf, vafan är 25%?
Kladdkakan92:
trodde 25% var skatten? Isf, vafan är 25%?
25 % moms och sen 33 % skatt.
Thundercracker:
25 % moms och sen 33 % skatt
haha fan va sjukt :p
Kladdkakan92:
haha fan va sjukt :p
Nja, så hela vårat samhälle är uppbyggt. Vill du se något sjukt så ska du kolla bensin hur det beskattas.
Fan jag trodde moms va skatt typ, men varför betalar man moms då?
Du payar inte moms eller tullar på saker med ett värde under 300 kr, så köp den.