Notifications
Clear all

Körkortstema: Världens 5 sämsta bilförare

Topic starter

Hafsade ihop den här precis. Vore bra om den fick lite korr innan helgen! [smile]

---

“Hur i helvete fick han/hon körkort?” är nog en fråga du ställt en och annan gång. Nu är det dags att ställa den fem gånger till - vi har nämligen dammsugit YouTube och plockat ut världens allra sämsta bilförare!

5. Att parkera kan vara knepigt. Även om parkeringsplatsen ligger i stort sett öppen. (Notera gärna hur föraren sakta kryper iväg som en skamsen hund efteråt.)

4. En truckförare på ett spritlager i Moskva (var annars?) ger begreppet fyllekörning en helt ny innebörd när han tappar kontrollen över sin gaffeltruck. Vodka och whiskey för svindlande 650 000 kronor totalförstördes. Snacka om baksmälla!

3. Det är mycket som är intressant i den här videon. Mannens suspekta blick när han går från grinden, som om han anar katastrofen som är i antågande, tanklocket som plötsligt ploppar ut vid 0:34, att handväskan är det första som räddas från vraket, hur kvinnan barskt rycker tillbaka sin väska vid 1:14 … Äh, se själva!

2. Det är tanken som räknas.

1. Att föraren i den undulatgula bilen (redan där ett tecken på usel karaktär) svänger ut precis framför en framrusande buss är illa nog. Att han/hon sedan flyr från olycksplatsen är mer än tillräckligt för att utses till världens sämsta bilförare!

André Vifot Haas:

flyr från olycksplatsen är.

Här har du tappat ett ord va, alldeles innan punkten?

Hade det varit min text hade jag dock lätt kunnat stryka punkten och låta meningen vara oavslutad, men nu är den ju din och det känns inte alls som din stil [crazy]

Skönt att veta att man inte är värst. Haha.

ReplyQuote
Topic starter

Amy Karlsson:

Här har du tappat ett ord va, alldeles innan punkten?

Hade visst råkat lägga upp en gammal version. Nu har jag uppdaterat! [smile]

ReplyQuote

[y]

ReplyQuote

!!!!
Måste man ha B-körkort för att få köra truck?
Nej, Arbetsmiljöverket ställer inga krav på körkort eller traktorkort för att köra truck.

För att använda truck måste man däremot ha teoretiska och praktiska kunskaper som är dokumenterade. Och arbetsgivaren ska utfärda ett skriftligt tillstånd som truckföraren måste ha. Tillståndet ska vara personligt och upplysa om vilka typer av truckar och vilka arbetsuppgifter det gäller för

André Vifot Haas:

“Hur i helvete fick han/hon körkort?”

ReplyQuote
Topic starter

Jessica Ly:

Nej, Arbetsmiljöverket ställer inga krav på körkort eller traktorkort för att köra truck.

Jag är säker på att det ryska arbetsmiljöverket har stenhårda krav på körkort för truckförare.

ReplyQuote
Topic starter

Uppe!

ReplyQuote
Topic starter

Tråden låst

ReplyQuote