stomacho:
Då är frågan, hur kan Canada lyckas fast de har en "annorlunda" kultur pch ändå kunna få dessa folkslag att aktiv vara delaktiga i samhället ?Är det omöjligt för Sverige då ?
Kanada har nästan bara arbetskraftsinvandring och ekonomiska invandrare, även från mellanösten, medan sverige nästan bara tar emot flyktingar och asylsökande från samma region.
Ekonomiska invandrare har med sig eget kapital för att investera i Kanada, och arbetskraftsinvandring har redan anställning och båda grupperna bidrar därmed till kanadas tillväxt från dag ett. Eftersom de redan har jobb integreras de dessutom nästan omedelbart, och de flesta har redan kontakter och anknytning till kanada. Dessa är alltså nettobidragande från dag ett.
De invandare som kommer till sverige dimper ner utan några som helst förutsättningar att klara sig själva den första tiden (i snitt 10 år), och är därmed helt beroende av bidrag och stöd från svenska skattebetalare. Dessa blir därmed en nettokostnad för svenska samhället under de första 10 åren.
Svaret på din fråga är alltså att kanada tar emot en helt annan typ av invandrare som är avsevärt lättare och mer lönsam att integrera, ofta är de halvt integrerade redan innan de kommer till kanada.
Nej tyvärr. Svenskarna är för korkade för det.
Sherre:
Svenskarna är för korkade för det.
Det krävs att svenskars intelligens sjunker för att SD ska öka i popularitet. ![[zzz]](/img/smilies/zzz.gif)
Nate10:
Det krävs att svenskars intelligens sjunker för att SD ska öka i popularitet.
Räcker nog med en kris och desperation.
Nej. ![[cool]](/img/smilies/cool.gif)
De som utför opinionsundersökningarna är inte helt opartiska så jag tror de föredrar att fråga tant Agda på röda korset framför skinhead-Sven på lokala MC-klubben.
ja, folk börjar tröttna på blattar
Hoppas det.
Men det kommer inte bli någon skillnad ändå... Invandringen har sänkt Sverige ekonomiskt innan detta sker.
Hahaha, denna tråden gav mig måna skratt.![[bigsmile]](/img/smilies/bigsmile.gif)
Men vad jag också finner lustigt är att Malmömoderaterna har lämnat in en motion till Malmö Kommunfullmäktige om att stadskontoret ska granska hedersproblematiken i staden, något som Sverigedemokraterna sätter sig emot.
SD borde väl jubla av en sådan motion (se länk nedan)?
SD kommer ju aldrig att nå 30% om de sviker sina väljare..
http://streamsync.qbrick.com/04321/kf20120522/_files/55178_BiH_62.pdf
På senaste opinioen fick dom 10 %.
Anura:
På senaste opinioen fick dom 10 %.
VA!? Länk tack.
Anura:
Jag utläser att partiet har 6,4% av väljarsympatierna.
Byråkratjäveln:
Jag utläser att partiet har 6,4% av väljarsympatierna.
Vart? :s
#6 Partier i storleksordning