Notifications
Clear all

Konfirmation?

Bell
 Bell

Av ren nyfikenhet vill jag ställa ett par frågor:
1.Är du konfirmerad?
Yesyesyes
2.Varför konfirmerade du dig isåfall?
För att jag ville träffa nya kompisar, få nya erfarenheter och att jag ville dansa! GIck nämligen danskonfirmation (:

3. På vilket sätt konfirmerade du dig - kristet, humanistiskt, annat?
Kristet, in the Swedish church.

4. Vad är skillnaden mellan en kristen och en ateistisk konfirmation?
Ingen koll.

5. När man konfirmerar sig kristet konfirmerar (bekräftar) man ju sin kristna tro. När man konfirmerar sig ateistiskt vad är det då man konfirmerar?
Ja, bra fråga. [shake]

Måste tillägga att konfirmationen är bland det roligaste jag gjort i mitt liv. Gick som sagt en danskonfirmation som var uppdelade på 3 läger på en Stiftsgård. Vi var bara 13 stycken med 4 underbara ledare och en präst. Vi dansade massa, badade, firade midsommar, lekte, sjöng, var kreativa med gipsmasker osv, åt (hela tiden!), åkte på dansuppvisningar m.m. Vi pratade öht inte mycket om religion, Bibeln osv.. Visst, konfirmation ska väl handla om det, men jag tycker mest att man ska få chans att diskutera, prata om livsfrågor och ha roligt. Förstår om många tycker att det är döden att gå och verkligen "läsa" under sin konfirmationstid.. Satsa på nån temakonfirmation eller någon som är byggda på läger så att man hinner lära känna nya människor osv. En bra chans att lära känna sig själv tror jag. [smile]

ReplyQuote

Tråden låst på grund av inaktivitet

ReplyQuote