Notifications
Clear all

Konsumentköplagen


Topic starter

Behöver lite hjälp angående konsumentköplagen.

För en månad sedan lämnade jag in min mobil på lagning då 2an satt fast. När jag fick tillbaka telefonen satt 5an fast. Då skickade jag in den på lagning direkt. När jag fick tillbaka telefonen satt 5an fortfarande fast. Så jag skickade in den IGEN. Nu fick jag tillbaka den igår, men en helt ny keymat. En keymat som inte sitter fast, utan lossnar i nederkant hela tiden.

1. Visst är det så att jag ska få en helt ny vara nu när den varit inne på reparation för samma fel 3 ggr och den fortfarande är trasig?

2. Räknas olika knappar i knappsatsen som "samma fel"?


   
Quote
Ämnesetiketter
Topic starter

Knothole:

1. Visst är det så att jag ska få en helt ny vara nu när den varit inne på reparation för samma fel 3 ggr och den fortfarande är trasig?

Ja!
Och kom ihåg att säljaren har ett ansvar mot dig - inte tillverkaren. Tillverkarens policy spelar alltså ingen roll.

Knothole:

2. Räknas olika knappar i knappsatsen som "samma fel"?

Hm. Knappsatsen är ju i många fall en del så det kanske det gör. Felet är ju i alla fall likadant.


   
ReplyQuote
Topic starter

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
ReplyQuote