Hejsan! Vi vet inte om ett inlägg som det här är okej (annars får en administratör gärna ta bort detta), men vi är en hobbyverksamhet som kallar oss Spökpennan och vi vill nå ut till ungdomar. Ibland kan det vara tufft med alla uppgifter som ska lämnas in i skolan, och då är vi här för att hjälpa till.
Av oss kan man beställa olika texter som till exempel en dikt, ett CV, ett personligt brev, en inlämningsuppgift eller sammanställd information till ett prov. Vi tycker om att skriva och då erbjuder vi gärna vår hjälp, mot en kostnad givetvis, till personer som behöver den.
Vi har startat en blogg som vi förhoppningsvis med tiden kommer uppgradera till en bättre hemsida.
Är du nyfiken får du gärna kolla in: nouw.com/spokpennan
Jättefin tanke, finns ett stort behov av sådana här konkurrerande tjänsteorganisationer.
Men är ni helt goa i era huvuden, hur fan skall ungdomar ha råd att handla era tjänster för de där saftiga priserna?? Det kräver ju i princip att de skall sälja sina kroppar först, och gör de detta kan de lika gärna ligga sig till allt det där utan att behöva handla från er.
Se så, sänk priserna or i'll call scam
Pennyroyal:
Jättefin tanke, finns ett stort behov av sådana här konkurrerande tjänsteorganisationer.Men är ni helt goa i era huvuden, hur fan skall ungdomar ha råd att handla era tjänster för de där saftiga priserna?? Det kräver ju i princip att de skall sälja sina kroppar först, och gör de detta kan de lika gärna ligga sig till allt det där utan att behöva handla från er.
Se så, sänk priserna or i'll call scam
Tack för dina fina ord!
Vi har beräknat rimliga priser eftersom vi även kommer behöva skatta på alla våra intäkter. Bra med konstruktiv kritik, det behövs! Att sätta priser är väldigt svårt eftersom vi måste tjäna något på det också...
Redigerat: Självklart är detta inget scam. Vi planerar att koppla en recensionssida till vår blogg så att alla kan försäkra sig om att vi inte är lurendrejare som ger oss på minderåriga.
spokpennan: Vi planerar att koppla en recensionssida till vår blogg så att alla kan försäkra sig om att vi inte är lurendrejare som ger oss på minderåriga.
Hur vore det om ni skapade en egen webbsida också? Känns ganska oseriöst att sälja tjänster genom en blogg i mitt tycke. Förstår att det kostar pengar om någon i gruppen inte har egen kunskap - eller om ni inte lyckas hitta någon duktig som som delar er passion för behövande i nöd och gör jobbet för er gratis. Oavsett hade jag prioriterat hemsidan högt på listan.
spokpennan: Vi har beräknat rimliga priser eftersom vi även kommer behöva skatta på alla våra intäkter. Bra med konstruktiv kritik, det behövs! Att sätta priser är väldigt svårt eftersom vi måste tjäna något på det också...
Om ni nu har i fokus att göra det så lönsamt som möjligt och samtidigt kunna bistå med hjälp till så många som möjligt vore det mer logiskt att slopa idéerna om en hundraprocentig legal verksamhet, eftersom skatterna blir så ofantligt höga att betala för er i förhållande till arbetet ni utför.. Och lycka till att få bistånd från statliga verk - den här idén matchar ej rytmen i musiken de spelar...
Såklart mer riskabelt, men alla tjänar på det i slutändan. Finns fullt med bra och säkra, anonyma betalningsmedel osv.
Pennyroyal: Hur vore det om ni skapade en egen webbsida också? Känns ganska oseriöst att sälja tjänster genom en blogg i mitt tycke.
Självklart har vi tänkt göra det men först av allt vill vi se hur högt intresset för våra tjänster är. Om vi investerar pengar i en bra hemsida och intresset visar sig vara lågt finns det en risk att vi förlorar på idén.
Pennyroyal: Såklart mer riskabelt, men alla tjänar på det i slutändan. Finns fullt med bra och säkra, anonyma betalningsmedel osv.
Vi vill inte riskera straff eller problem längre fram i livet så vi alla föredrar att hålla oss till en laglig verksamhet. Till dessa ungdomar vill vi i alla fall på något sätt föregå med gott exempel trots att det vi gör är kontroversiellt.
spokpennan: Självklart har vi tänkt göra det men först av allt vill vi se hur högt intresset för våra tjänster är. Om vi investerar pengar i en bra hemsida och intresset visar sig vara lågt finns det en risk att vi förlorar på idén.
“A ship is always safe at the shore - but that is NOT what it is built for.”
― Albert Einstein
“...If there is no risk, there is no reward.”
― Christy Raedeke
spokpennan: Till dessa ungdomar vill vi i alla fall på något sätt föregå med gott exempel trots att det vi gör är kontroversiellt.
Hur föregår ni med gott exempel genom att ta en förmögenhet ifrån dem och åter ge en chans för dem att skjuta upp problemen?
Pennyroyal: Hur föregår ni med gott exempel genom att ta en förmögenhet ifrån dem och åter ge en chans för dem att skjuta upp problemen?
Om du anser att våra priser är en förmögenhet är det ingen som tvingar dig att köpa våra tjänster. Vi har sysslat med detta separat i flera år och många betalar dessa priser.
spokpennan: Om du anser att våra priser är en förmögenhet är det ingen som tvingar dig att köpa våra tjänster.
Jag har inget behov av era tjänster, jag kan skriva själv.. Jag syftar på eder målgrupp.
spokpennan: Vi har sysslat med detta separat i flera år och många betalar dessa priser.
Skulle ni kunna bistå med en siffra? Hur många är "många"?
I call bullshit.
Men låt oss säga att ni talar sanning. Ni tror ej det är föräldrar som är finansiell källa? Och vilka föräldrar betalar godvilligt andra människor för att de skall göra läxor åt sina ungar? De flesta föräldrar vill att sina barn skall lära sig något i skolan, det är därför de är där. Ungarna ljuger för dem.
Såhär långt anser ni väl ej att ert ansvar sträcker sig, men om ni vill föregå med gott exempel så krävs det av er!
Tycker sånt här borde vara olagligt, sker ju på bekostnad av de som faktiskt arbetar själva :/
Läs reglerna om reklam, lata ungar som inte kan göra sitt eget skolarbete.
är emot sådan hjälp i skolan, visst man klarar just de provet bra men så kommer de ett stort nationellt prov oså har man inte lärt sig nåt för man har köpt hjälp o använder sig av. gymnasiet är inte svårt om man har klarat högstadiet fint, så till alla er som funderar på att köpa massa hjälp, de hjälper er inte i vuxenlivet senare o i vuxenlivet kan man inte köpa fusk för att klara av ett jobb eller betala räkningar osv, så tycker ja om detta iaf bättre ni kämpar på på egen hand som typ alla gjort förut
Pennyroyal:
Jag har inget behov av era tjänster, jag kan skriva själv.. Jag syftar på eder målgrupp.Skulle ni kunna bistå med en siffra? Hur många är "många"?
I call bullshit.
Men låt oss säga att ni talar sanning. Ni tror ej det är föräldrar som är finansiell källa? Och vilka föräldrar betalar godvilligt andra människor för att de skall göra läxor åt sina ungar? De flesta föräldrar vill att sina barn skall lära sig något i skolan, det är därför de är där. Ungarna ljuger för dem.
Såhär långt anser ni väl ej att ert ansvar sträcker sig, men om ni vill föregå med gott exempel så krävs det av er!
Vi har haft ett ungefärligt genomsnitt på 20 kunder var per månad, och då är vi som sagt flera stycken. Det är en individs eget val om hen vill köpa godis trots att det finns bättre livsinvesteringar i till exempel grönsaker. Detsamma gäller våra tjänster. Det fina med det fria valet.En elev med dyslexi, ångest, depression eller annat som utgör ett hinder i skolan tar gärna hjälp utifrån. Med föräldrars tillåtelse. Allas mål är inte akademiska studier utan de flesta som beställt av oss tidigare går en icke-högskoleförberedande linje.
spokpennan:
Vi har haft ett ungefärligt genomsnitt på 20 kunder var per månad, och då är vi som sagt flera stycken. Det är en individs eget val om hen vill köpa godis trots att det finns bättre livsinvesteringar i till exempel grönsaker. Detsamma gäller våra tjänster. Det fina med det fria valet.En elev med dyslexi, ångest, depression eller annat som utgör ett hinder i skolan tar gärna hjälp utifrån. Med föräldrars tillåtelse. Allas mål är inte akademiska studier utan de flesta som beställt av oss tidigare går en icke-högskoleförberedande linje.
har dyslexi o säger man de så skolan vet om de så får man mer hjälp än vad man behöver typ.. dator extra lärare som bara sitter med dig själv osv, tycker bara de är fel att sälja fusk.. inget ja kommer tillåta framtida barn utan dom ska lära sig själva o behöver dom extra hjälp så ska skolan ha detta, alla skolor ska ha en plan som funkar för dom med dyslexi, det är många som har dyslexi, otroligt många, finns minst 1 i varje klass typ, gör er pengar på annat istället..
handendärnissen:
har dyslexi o säger man de så skolan vet om de så får man mer hjälp än vad man behöver typ.. dator extra lärare som bara sitter med dig själv osv, tycker bara de är fel att sälja fusk.. inget ja kommer tillåta framtida barn utan dom ska lära sig själva o behöver dom extra hjälp så ska skolan ha detta, alla skolor ska ha en plan som funkar för dom med dyslexi, det är många som har dyslexi, otroligt många, finns minst 1 i varje klass typ, gör er pengar på annat istället..
Vi är medvetna om att det vi gör av vissa anses moraliskt fel. Värderingar kan läggas i allt. Samtidigt finns en efterfrågan och om vi kan uppfylla den med vår verksamhet är vi nöjda.
Tänker försöka formulera mig kort
1. Det är inte jätteövertygande att du/ni inte kollar upp om det är OK att posta här överhuvudtaget, tänker att det är enkelt gjort. Om jag skulle vilja ha hjälp med textskrivning vill jag inte att relevant innehåll undviks och får det intrycket.