Sedan finner jag det inte så etiskt heller, men inte lika relevant, eventuellt.
Vill även påpeka att ett CV och personliga brev kräver ganska mycket information från personen i fråga..
- Ni är ganska anonyma som företag, vilket jag kan förstå, men varför skulle jag vilja dela med mig av mina personuppgifter?
- Att skriva en lista med personuppgifter skiljer sig inte mycket i svårighetsgrad från att skriva ett CV. Det går att googla fram bra mallar etc.
spokpennan: .En elev med dyslexi, ångest, depression eller annat som utgör ett hinder i skolan tar gärna hjälp utifrån. Med föräldrars tillåtelse.
Talar ni direkt med föräldrar när ni förhandlar? Hur vet ni att kunderna har sina föräldrars medgivande?
Läxhjälp? Det finns oftast efter skoltid i skolan så ifall dom behöver hjälp med sina läxor kan dom gå dit. Och tror inte någon elev skulle ha råd med priset.
Francium:
Vill även påpeka att ett CV och personliga brev kräver ganska mycket information från personen i fråga..- Ni är ganska anonyma som företag, vilket jag kan förstå, men varför skulle jag vilja dela med mig av mina personuppgifter?
- Att skriva en lista med personuppgifter skiljer sig inte mycket i svårighetsgrad från att skriva ett CV. Det går att googla fram bra mallar etc.
cv finns på Google oså är arbetsförmedlingen bra till de så att betala för nåt man kan fixa gratis känns också fel, cv är inte svårt bara att va ärlig
handendärnissen: oså är arbetsförmedlingen bra till de
Arbetsförmedlingen har dock STORA brister, här tycker jag att det är jättebra att andra alternativ ploppar upp och etablerar sig så att arbetsförmedlingen tvingas jobba för att fylla sin tilltänkta funktion, alternativt avvecklas så att pengarna kan gå till annat än de anställda handledarna som enbart snackar strunt, sitter i oseriösa möten och fikar hela dagarna.
Pennyroyal:
Arbetsförmedlingen har dock STORA brister, här tycker jag att det är jättebra att andra alternativ ploppar upp och etablerar sig så att arbetsförmedlingen tvingas jobba för att fylla sin tilltänkta funktion, alternativt avvecklas så att pengarna kan gå till annat än de anställda handledarna som enbart snackar strunt, sitter i oseriösa möten och fikar hela dagarna.
jo men AF är gratis o Google också. betala för hjälp för att skriva om sig själv... näe vet man inget om sig själv o varför man vill ha ett jobb så behöver man inte jobba heller
handendärnissen: betala för hjälp för att skriva om sig själv... näe vet man inget om sig själv o varför man vill ha ett jobb så behöver man inte jobba heller
Är rädd att den stora massan inte riktigt resonerar som du. 🙂
Pennyroyal:
Är rädd att den stora massan inte riktigt resonerar som du. 🙂
skiter ja fullständigt i.. hoppas de visar sig ungar med mer pengar får sämre betyg föt dom kan fixa hjälp, ingen idé att argumentera med idioter som vill tjäna pengar på ungdomar