Aviseringar
Rensa alla

Landskaps..spelet:)


Ämnesstartare

Hej...:) Jag vill bara tipsa om ett spel...som heter Landskaps-spelet...som jag har gjort om tidigare..förut...och kopiera in reglerna...till landskaps spelet...från tidigare..när jag skrev in reglerna för Landskapsspelet...här...Jag vill lära er ett nytt kort spel..som heter Landskapsspelet. Det är ett kort-spel.

Hoppas någon är intresserad...:) Det var min faster..som startade följetången..med spelet.

Det går till i följande. Ta hälften av korten. Dela upp 26 26 med din motspelare....Sen är det dags att spela:) Lägg ett kort var. I turordning. Den som lägger lägsta kortet..får ta korten..och den förlorar rundan...

Nästa steg. Lägg igen. Som i steg ett. Den som lägger lägsta kortet..får ta korten..och den förlorar rundan...

Sedan går det igång. Man känner att någon tar ledningen. Men det kan svänga. Ta en runda till..och ta reda på vem som vinner...i slutändan...

Lycka till:). Från gumman.

Och nu kommer frågan...som är........ifall ni tyckte det var ett bra spel...
Image


   
Citera

var jättebra spel gumman

ska spela det nu med min kopis


   
SvaraCitera

kan man va fler än två?[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

kan man va fler än två?[sad]

Tre...eller fyra som högst....antal deltagare..i spelet landskapsspelet som gäller för reglerna i det...Sen testa med flera om ni ville det...och kan ändra reglerna efter och göra flera landskaps spelen.


   
SvaraCitera

[blush]


   
SvaraCitera

jag har spelat det här förut men var jättelämngesen. blev glad att bli påmind om det!


   
SvaraCitera