Aviseringar
Rensa alla

LCHF?

Jag kör på LCHF just nu:)

Det skulle vara fint om fler gjorde det, för det är både nyttigt och förbränner fett snabbt. Sedan så skulle det vara lättare att få tag i LCHF-anpassade varor på affären, precis som man kan hitta GI-produkter där nu.

Jag orkar inte alltid hålla det uppe så länge, men när jag gör det så går jag ner 1-3 kilo per vecka, utan att jag ens tränar[smile]

SvaraCitera

OF 5:

när slutade det va fel med vanlig mat[sad]

Dubbel negation [blush]

SvaraCitera

greentea:

Hur många här äter LCHF-kost? 😀

Vad är det? Hmm jag försöker äta lite socker och skiter i för det mesta i fetten.

SvaraCitera

greentea:

Jag testade i tre dagar

greentea:

Dessutom lade jag på mej massor med fett på magen

Du ljuger. Om du inte har en kropp som är övermänsklig eller som det är allvarligt fel på. Man kan inte få "fett på magen" av 300-400 kalorier i tre dagar. Däremot är det jävligt dumt gjort att äta så lite, och när du väl sätter i dig något som innehåller kolhydrater eller överhuvudtaget mer kalorier så kommer eventuellt kroppen svälla pga vätskeansamlingar. Fast jag tror inte det hände alls, tror bara du är som alla andra som innerligt vill tro på att man kan frossa i bacon och majonäs och ister ostraffat. Hade du fortsatt din ätstörningsartade 300kalorisdiet så hade du förmodligen gått ner i vikt i sinom tid. Men tre dagar är INGENTING!!

Visst, folk går kanske ner i vikt av det pga spykänslor av att de äter så mycket fett, men ska man leva på smör och fet sås tills man blir gammal lär man ju dra på sig olika komplikationer som inte bara har med vikten att göra. Ät varierat noobs.

Noobs är vad alla %"R%¤/½* hetsbantare är. Ni är lata! Ni är blåsta! Jag ser ner på er alla! Ät varierat, ät måttligt, var glad för maten och rör på er. Geez... Det går fortare upp i vikt än ner (om man inte är född med ovanligt snabb förbränning) så om man svälter sig ner till en "bra" vikt så går man ju upp i vikt när man ger efter för hungern igen.

SvaraCitera

Jag vet att en här på forumet körde med den metoden och den fungerade utmärkt för henne och hennes sambo.

SvaraCitera

Oväntad:

du kan inte få i dig mer kalorier än vad du gör av med om du vill behålla vikten, och om du vill gå ned måste du ligga på kaloriunderskott. Oavsett kost.

det handlar om att om du äter kolhydrater så bränner du kolhydrater som bränsle för din kropp men om du inte äter kolhydrater betyder det att kroppen att den går på fett ist vilket får dig att gå ner om man ska göra lchf så ska man göra det resten av livet andra dieter kan du inte ha som livs stil

SvaraCitera

HEEEEEEEEELLLLLLLLTTTTTTT omäjligt att lägga på sig fett med 300-400 kcal/dag. Det som händer är att man blir så pass katabol att kroppen börjar samla vatten. Sök på water retention på google så får du se.

Annars hade ju alla anorektiker varit överviktiga, men så är det ju inte, eller hur??

SvaraCitera
Papper

Jag kör väl snarare på high fat high carb. ^^

SvaraCitera

tror inte på sån skit, äter riktig mat ist

SvaraCitera

min pappa kör på det där. har gått ner 15 kg på tre månader.
men maten man äter är inte god! blomkålsmos ist för potatismos = spyvarning

SvaraCitera

Nej, LCHF är ju dumt. Att förbjuda sig själv att äta av något är dumt. Dessutom om man väl äter lite pasta så blir det motsats effekt och man går upp, kul att förbjuda sig från att äta pasta resten av livet? Pasta innehåller dessutom långvarig energi som är nödvändigt för kroppen i längden. Att äta lagomt (och mindre av sånt som är onyttigt) och träna mycket tror jag snarare på.

p.s. Tycker om att du bantar och har choklad som visningsbild, hah [rolleyes]

SvaraCitera

Jag har ätit LCHF kost sedan den första maj i år.

SvaraCitera