Aviseringar
Rensa alla

Lejonmammans moderatoransökan


Ämnesstartare

Här kommer min moderatoransökan!

- Ditt användarnamn på sajten: lejonmamman

- För- och efternamn: Lina Rumm

- Ålder: 20 år (fyller 21 i år)

- Kontakt (e-post eller mer)

dumle_x@hotmail.com

070-2206207

- Personligt brev där du beskriver dig själv (intressen, sysselsättning etc.)

”Jag är en extremt socialt missanpassad människa som inte gör något vettigt med mitt liv.” Så tänker jag ofta om mig själv. Men faktum är att så fort jag ska skriva eller rada upp saker om mig själv, som i det här fallet skriva ett personligt brev, så motbevisar jag mig själv.

2007 tog jag studenten på Skvaderns gymnasieskola i Sundsvall. Där pluggade jag musikestet och det var den bästa, men även den värsta, tiden i mitt liv. Hoppet från högstadiet till gymnasiet ÄR stort. Oavsett vad folk säger. Face it.

Jag har alltid varit lite av en plugghäst och estet är väl inte direkt känt för att vara den ambitiösaste linjen. De första veckorna undrade jag vart jag hamnat. Tiden gick och det skulle visa sig att jag hamnat i en brokig, men härlig klass. Konkurrensen var hård och alla ville synas. Jag var då dålig på att ta plats men lärde mig ganska snabbt.

Jag har alltid haft krav på mig själv. Ensambarn med ensamstående mamma = bortskämd. Och även enormt självkritisk, konflikträdd och ett stort behov av att vara alla till lags. Perfektionist.

Under gymnasiet mådde jag inte så bra. Min tremänning från Holland flyttade in hos oss och bodde där hela 1an. Hon och jag fungerade inte alls bra ihop och jag flydde ifrån allt genom att träna. Under högstadiet hade jag börjat att utveckla ätstörningar. Jag tränade basket på hyfsat hög nivå och hade även idrott som extra tillval på skolan. Under gymnasiet såg jag min chans och började svälta mig själv. Tränade stenhårt och åt så lite som möjligt. Middagen hemma kom jag inte undan men de övriga målen kunde jag skippa. Basketen var dock min räddning. Jag tordes aldrig sluta äta helt eftersom jag då visste att jag inte skulle orka göra bra ifrån mig på träningar och matcher.

2an och 3an gick bättre. Jag fick mycket uppmärksamhet både hemifrån och från skolan vilket ledde till att jag vågade tro på mig själv och skärpte till mig. Vårterminen i 3an är en av de finaste tiderna i mitt liv. Då mådde jag bra!

Efter gymnasiet ville jag bli polis, vilket jag fortfarande vill. Jag sökte, då som 18åring, men kom inte in. Jag var för ung. Istället läste jag någon strökurs juridik på Mittuniversitetet och jobbade ihop lite pengar. Jag ville bort från Sverige.

Våren 2008 åkte jag till Costa Rica i 9 veckor. Jobbade där som volontär på ett hem för skadade djur. Åkte dit helt själv och kunde inte ett ord spanska (okej då fiesta, si och playa kan väl alla). Ticos, de costarikanska invånarna, pratar inte ett dugg engelska. Så det blev några intressanta missförstånd under den tiden. Detta var nog det bästa jag gjort i hela mitt liv. Helt seriöst. Det var jobbigt. Jag var ensam. Jag längtade hem. Men jag växte otroligt mycket på den här tiden. Lärde mig att uppskatta små saker i livet och lärde mig mycket mer om mig själv (klyschigt, jag vet).

När jag kom hem från Costa Rica så kände jag att polishögskolan fick vänta ett tag. Nu ville jag bara njuta av livet. Jag sökte till Geijerskolan, en folkhögskola med inriktning musikteater, och kom in. Jag flyttade 9 timmars tågresa hemifrån till en liten by mitt ute i ingenstans. Omställningen var stor och jag kan väl inte direkt påstå att jag har mått jättebra i höstas.

Saker har dock börjat ordna upp sig nu och jag kan njuta och uppskatta det jag upplevt. Jag känner mig helt nöjd med de val jag har gjort och är nu mogen att börja plugga på riktigt. Till hösten ska jag, förhoppningsvis, läsa Kriminologprogrammet vid Mittuniversitetet i Sundsvall. Känns som en bra utbildning och jag har aldrig varit så motiverad att plugga tidigare!

Där råkade jag precis skriva ned hela min livshistoria.

Det jag tror jag vill säga med detta är att jag har upplevt mycket, mått på många olika sätt och lärt mig en hel del av detta.

I övrigt vill jag nämna att jag varit engagerad i en del idrottsliga saker såväl som andra;

Jag har under 3 årsperiod varit lagkapten i basketen.

Jag har varit tränare för barn i åldrarna 7-10 år.

Jag extrajobbar för närvarande på Konsum vilket jag gjort i 3 års tid.

Jag är positiv, glad och väldigt självkritisk. Jag är nog ganska perfektionistisk och duktig på att få min vilja igenom också (på gott och ont).

Jag är en helt vanlig människa som inte är speciell på något sätt.

- Vilket/vilka forum du vill moderera och varför? (Vad du har för eventuella kunskaper etc.)

Ätstörningsforumet – Jag har haft och har fortfarande tendenser kvar av ätstörningar. Jag vet vad som triggar och jag vill verkligen få bort det från sajten. Försöker anmäla så mycket sådan skit som möjligt.

Skulle även kunna tänka mig att moderera bland bloggarna. Ta bort sådant som är olämpligt och triggande.

Kroppen och Sjukdomar– Även här finns en hel del triggande trådar + många missuppfattningar. Jag kanske inte har full koll på allt inom sjukdomar och kroppsliga fenomen men jag har en hel del sunt förnuft och logiskt tänkande!

Mat och Dryck – Har alltid intresserat mig och kommer alltid att göra. Jag älskar mat.

- Vad du tror att du kan tillföra sajten som moderator och även vad sajten kan tillföra dig.

Jag tror, på ett sätt som säkerligen kan uppfattas som självgott men inte är menat så, att jag är ganska lätt att tycka om. Jag hoppas att jag skulle kunna få bra kontakt med medlemmarna och därmed hjälpa dem att göra rätt.

Är inte så mycket för det där att sätta dit någon, vill hellre hjälpa personen på rätt väg och göra ungdomar.se till en trevligare plats!

Jag får ut mycket av sajten redan i dagsläget, men det finns mycket jag skulle vilja förändra också och då särskilt på ätstörningsforumet och bland bloggarna. Det känns som om det har blivit en ond cirkel vilket känns jättetråkigt.

- Varför vi ska rekrytera dig

För att jag är positiv och kommer sköta mitt jobb till hundra procent.

Jag är medveten om att jag har trollat en del och kanske tramsat i vissa trådar, men det är inget som jag ska fortsätta med och jag har i alla fall inte fått den uppfattningen att folk tycker att jag varit kränkande eller jobbig.

Jag vill väldigt mycket och vägrar att misslyckas eller ge upp.

Jag tror att jag skulle passa som moderator.

Mvh Lina Rumm


   
Citera

Anders Wirén:

mitt jobb

[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ok nu kan vi hennes mob nr


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden raderad från Forum PLUS/Övriga diskussioner


   
SvaraCitera