Aviseringar
Rensa alla

LightinDarkness/Cryptos moderatoransökan


Ämnesstartare

- Ditt användarnamn på sajten
LightInDarkness (f.d Knarko/DPope) jag har varit på UM i över 2 år egentligen, men inte 6mån med min nuvarande användare dock.

- För- och efternamn
Marko Kalenderovic

- Ålder
20år (1989)

- Kontakt (e-post eller mer)

kalenderovic@hotmail.com , den som jag har registrerat mig med på UM (laverine89@hotmail.com) är min gamla mail

- Personligt brev där du beskriver dig själv (intressen, sysselsättning etc.)
För tillfället går jag en bibelskola som avslutas om mindre än två månader och har ett stort ansvar för ungdomarna som går i kyrkan bl.a genom vara ledare för en mindre grupp som samlas hemma hos varandra och umgås och läser Bibeln etc. SÅ ungdomar är min vardag genom kyrkan. Andra intressen är att jag älskar att prata med folk, både över nätet och i verkliga livet, spelar i ett korpenlag dessutom där det är hälften ateister och hälften kristna med i laget. Till hösten ska jag läsa till fritidsledare i Värnamo, så ungdomar är något jag vill arbeta med i framtiden. Ett annat intresse jag har är att jag gillar att skriva texter ibland.
Jag som person är lugnt och sansad och kan ta skit från folk till en viss nivå.

- Vilket/vilka forum du vill moderera och varför? (Vad du har för eventuella kunskaper etc.)
Religion och Etik är väl det som jag främst skulle kunna inrikta mig på. Men annars skulle "Film, tv och underhållning", "Litteratur", "Missbruk och rehabilitering", "Mobbning och misshandel", "Motgångar och problem", "Relationer, samlevnad och kompisar" och "Sport och Fritid" passa mig, särskilt de kursiverade.

Religion och Etik då jag själv är troende och på så sätt skulle kunna svara på frågor om kristendomen främst, men sedan kan jag lite om de andra religionerna också i.o.m att religion var mitt favoritämne i skolan. Jag trackar inte ner på andra religioner och trackar verkligen inte ner på folk som inte tror på Gud själva (något som folk tyvärr verkar tro är väl att kristna hatar homosexuella, tror att de är bättre än andra människor etc är inte sant i mitt fall, tyvärr finns det kristna som gör det, men de har tydligen inte förstått vad deras tro handlar om).

Missbruk och rehabilitering då jag har vuxit upp i ett hem där missbruket fått en alltför stor makt.

Mobbning och misshandel för att jag i hemmet sett kvinnomisshandel, själv blivit slagen, mobbing för att jag som liten var mobbad i skolan, och vet hur detta påverkar en.

Motgångar och problem, ja, missbruket och misshandeln är ju motgångar och problem, sen har man ju, precis som alla andra, varit med om olika motgångar och problem i livet.

De som inte är kursiverade tog jag med bara för att jag skulle kunna tänka mig att moderera där.

- Vad du tror att du kan tillföra sajten som moderator och även vad sajten kan tillföra dig
Sajten skulle ge mig mer erfarenhet av var ungdomar hänger (även om jag vetat det ett tag) och ger mig en ganska bra bild på hur de har det i sina liv.
Jag själv skulle kunna tillföra mina åsikter och tankar som jag haft under alla åren, särskilt på de svårare bitarna i livet, särskilt missbruket och misshandeln. P.g.a mina erfarenheter skulle jag kunna ge tips till ungdomar som går igenom dessa saker och vill ha hjälp.
Jag är enkel att prata med och folk i verkligheten trivs när de pratar med mig, särskilt när de vill prata av sig om jobbiga saker.

- Varför vi ska rekrytera dig
Jag är ute på nätet dagligen (förutom om jag skulle resa bort, vilket jag gjort en hel del under mitt bibelskoleår, men det blir inte så mycket resande framöver) så jag skulle hålla koll på min del av forumet på UM. Jag är enkel att ha att göra med och arbetsvillig och kan samarbeta med andra människor utan några större problem.
Förtroende uppdrag är inget nytt för mig då jag fått det ända sedan mellanstadiet och vet att det medföljer mycket ansvar och att man ska vara en förebild för andra, och det tror jag att jag skulle kunna vara som moderator på UM också.

Om ni skulle vilja veta något mer så är det bara att maila tillbaka 🙂

MVH, Marko K


   
Citera
Åtta

Tråden raderad från Forum PLUS/Övriga diskussioner


   
SvaraCitera