Ja, alla har den attityden och gör stor skillnad mellan könen
Monty Cantsin:
Ja, alla har den attityden och gör stor skillnad mellan könen
tror du? det tror ju iof inte jag.. men dem som gör det, det är de som hörs. är det ibte lite så..?
Jag spelar inte, jag har sex när jag känner för det med den som jag vill göra det med. Bryr mig inte om ifall det är mycket eller lite.
renesme:
tror du? det tror ju iof inte jag.. men dem som gör det, det är de som hörs. är det ibte lite så..?
Var högst sarkastisk, har aldrig hört någon uttrycka sådana åsikter
Tycker inte det är så farligt så längre. Ryktet beror mer på hur man gör för att få ligga och liknande, än beroende på vilket kön man har. Man kan ligga med många men göra det på ett bra sätt och man kan ligga med många och göra det på ett "slampigt" sätt.
Monty Cantsin:
Var högst sarkastisk, har aldrig hört någon uttrycka sådana åsikter
förstod nästan det. Men ok. det är väl inget jag hör varje dag heller, direkt.
renesme:
det handlar väl förfan inte om att vara promiskuös.. det handlar väl ändå om att inte kunna "ligga" utan att få någon typ av stämpel på sig, som oftast låter hårdare för tjejer än vad den gör för killar?och nej, status handlar det inte om. Handlar bara om att tjejer blir sedda på ett annat sätt än vad killar gör=och jag tror inte - egentligen - att det handlar om umgängeskrets. det är en syn vi människor har på kvinnan och kvinnans sexualitet.. typ.
Ja generellt så är den synen på kvinnor ja. Men detta är ett socialtproblem" Det kan utvinnas av att helt enkelt skita i frågan, ta för sig.
Klart det har med umgängeskretsar att göra. Umgängen delar oftast samma syn på sociala och politiska frågor i grunden (nu talar jag utifrån min syn på umgängen.
Lösningen är somsagt att skita i det, ta inte ens upp frågan. Samla ihop tjejerna och knulla runt, svina, rapa offentligt och snigla killarna när dom sover. Och en dag kanske en kille frågar på ett forum "varför är det acceptabelt för tjejer att bete sig si och så men inte för killar?"
ceka92:
Jag spelar inte, jag har sex när jag känner för det med den som jag vill göra det med.
berätta mer
JAGÄRGUD:
Ja generellt så är den synen på kvinnor ja. Men detta är ett socialtproblem" Det kan utvinnas av att helt enkelt skita i frågan, ta för sig. Klart det har med umgängeskretsar att göra. Umgängen delar oftast samma syn på sociala och politiska frågor i grunden (nu talar jag utifrån min syn på umgängen. Lösningen är somsagt att skita i det, ta inte ens upp frågan. Samla ihop tjejerna och knulla runt, svina, rapa offentligt och snigla killarna när dom sover. Och en dag kanske en kille frågar på ett forum "varför är det acceptabelt för tjejer att bete sig si och så men inte för killar?"
gillar inte att du gjorde denna fråga till något feministiskt. Men det är väl det de är.
Man kan ju sköta det snyggt och prydligt, ändå är det någon som lägger på minnet hur många - och med hur många dagars mellanrum - man tagit hem någon. Och berättar det för någon annan för att "smutsa" ned det. Man behöver liksom inte bete sig som ett svin... ändå tycks man förtjäna pikar och annan skit.
Jag gjorde nog frågan betydligt större än vad den efentligen är. Det handlar nog trots allt om socialt umgänge.
renesme:
Hur tänker DU?
jag har lagt märke till att jag är mer benägen att sätta kvinnor i offerposition än män, och tolkar därför gärna in bakomliggande orsaker till slamptjejers sexliv, vilket jag inte gör med slampkillar. jag ser lätt slamptjejer som mindre välmående än slampkillar.
jag tenderar också att utgå ifrån att männens sex- och själsliv är mer okomplicerat överlag, och att de därför är mindre sårbara i intima situationer än kvinnor.
jag överför ju inte dessa idéer på mitt eget sexliv eller så, utan kan ba märka att jag har dessa föreställningar när jag bildar mig en intuitiv uppfattning om andras.
renesme:
gillar inte att du gjorde denna fråga till något feministiskt. Men det är väl det de är. Man kan ju sköta det snyggt och prydligt, ändå är det någon som lägger på minnet hur många - och med hur många dagars mellanrum - man tagit hem någon. Och berättar det för någon annan för att "smutsa" ned det. Man behöver liksom inte bete sig som ett svin... ändå tycks man förtjäna pikar och annan skit. Jag gjorde nog frågan betydligt större än vad den efentligen är. Det handlar nog trots allt om socialt umgänge.
Det är en feministisk fråga. Att något som idag är så självklart som sex är, ska bli behandlat på annorlunda sett utifrån vilket kön du är.
Klart man inte ska behöva "svina" Men vill man komma på samma nivå som många män idag är på - Där sex är status. Så får kvinnor nog liga i med det offentliga utalandet.
Sex i allmänt är överskattat
framtidskon:
jag ser lätt slamptjejer som mindre välmående än slampkillar.
jag tenderar också att utgå ifrån att männens sex- och själsliv är mer okomplicerat överlag, och att de därför är mindre sårbara i intima situationer än kvinnor.
Men om killars sexliv är mer okomplicerat, beror det då inte i så fall på att dubbelmoralen gör att det faktiskt är mer okomplicerat, eftersom den tillåter killar mer? Så brukar jag tänka.
Men OnT: dubbelmoralen beror på sexuella traditioner, och eftersom sådana inte går att avskaffa med lagar så har de hängt kvar, även om samhället har förändrats och folk inte längre vet orsakerna till varför det blev så från början.
Det är fortfarande en allmän norm men man påverkas av den krets man umgås i. Även på 1600-talet berodde sånt på vilken krets man umgicks i. Det blir bättre hela tiden eftersom könen blir mer jämställda, men än så länge finns normen kvar även om den försvagas. Som individ kan man nog alltid slippa undan sånt om man gör det på rätt sätt och umgås i rätt kretsar. Men oavsett kretsar är det nog aldrig exakt lika okomplicerat för en tjej som för en kille. Men det går ju framåt hela tiden.
(beklagar om det blev för mycket. Jag skriver alltid a4-blad.)
mynona:
Men om killars sexliv är mer okomplicerat, beror det då inte i så fall på att dubbelmoralen gör att det faktiskt är mer okomplicerat, eftersom den tillåter killar mer? Så brukar jag tänka.
jo.
framtidskon:
jo.
Det svaret var perfekt på många olika vis