Notifications
Clear all

Livet efter detta

Topic starter

Så de e inte samma sak

ReplyQuote

ExtoicWorm:

Reinkarnation är ett begrepp för trosföreställningar som innebär att en människas själ inte dör med kroppen, utan att hela själen, eller delar av den, kan övergå i en ny kropp, endera i människa eller djur.

det vet jag, tror mer på det...:D

ReplyQuote

OF 5:

man kommer inte till himlen

ReplyQuote

nrg89:

Men, är det alltså himlen, att det inte finns någon gemenskap eller några familjer längre, för att de kan väcka avundsjuka?

Gemenskap finns väl, och sen kan man vara där med Gud väl.

Men alla äktenskap upphör ju när man dör, och man gifter sig inte i himlen. Kan väl inte få barn eller bilda någon familj heller. Vet inte varför, men det är nog bra.

Hur menar du väcka avundsjuka? Typ att någon skulle bli ensam och utanför gemenskapen i himlen på något sätt? Eller den vanliga skiten på jorden där någon vill gifta sig med en person, men den vill gifta sig med en annan person, men den personen vill inte gifta sig med den personen, och allas hjärtan blir krossade hela tiden och sånt?

ReplyQuote
Topic starter

SaltaKätzchen:

Gemenskap finns väl, och sen kan man vara där med Gud väl.

Men alla äktenskap upphör ju när man dör, och man gifter sig inte i himlen. Kan väl inte få barn eller bilda någon familj heller. Vet inte varför, men det är nog bra.

får jag fråga hur du vet detta, o hur du vet att gud finns?

ReplyQuote
Topic starter

ExtoicWorm:

hur går det ihop?

Det gör det inte kanske?

Du ruttnar och inget mer...

De där tankarna tillsammans med religion är kvar från tiden då folk inte kunde skriva eller läsa utan bara arbetade sig till döds och förlorade sina barn till svält och pesten etc etc, man behövde något att vända sig till och I don't blame them. Förstår att de verkligen ville ha något att tro på då så att inte allt var i onödan men nu är det 2010, folk borde veta bättre herregud.

ReplyQuote
Topic starter

Håller helt o hållet med TallBAll

ReplyQuote

ExtoicWorm:

rekommenderar Morfin och kalle anka i sånnafall

Finns ett ämne hos en groda som är 200 gånger mer effektivt än morfin[y]

ReplyQuote

ExtoicWorm:

får jag fråga hur du vet detta, o hur du vet att gud finns?

Att veta säkert kan ju vara svårt och så. Men om det står i bibeln att Jesus sa så, så tror jag att han har rätt, för han är bra. 🙁

ReplyQuote