Hej! ;D Jag har väääääldigt lockigt hår fixar det aldrig men tänkte börja att fixa lite med det så att det blir lite mindre lockigt... Det blir liksom väldigt stort o,o så någon som vet hur man liksom kan få lite finare lockar? 🙂
gå till frissan och tunna ut
Fast att tunna ut behöver inte nödvändigtvis göra att man får mindre lockar. Om det är mindre fluff och mer "ihopdragna" lockar du vill ha så kan du använda någon anti-frizzkräm.
nubbie:
Fast att tunna ut behöver inte nödvändigtvis göra att man får mindre lockar. Om det är mindre fluff och mer "ihopdragna" lockar du vill ha så kan du använda någon anti-frizzkräm.
Det är precis det jag menade! ;D VEt du någon bra antifrizzkräm då? 🙂
raka av håret. då slipper du problemet.
Testa balsammetoden kanske? Mitt hår blir i alla fall fluffigare och frissigare av schampo.
lost_in_space:
raka av håret. då slipper du problemet.
Nej tack! :c
mousse till lockigt hår och använder när de ftf är lite blöta...
lisa20088:
Det är precis det jag menade! ;D VEt du någon bra antifrizzkräm då? 🙂
Edge har väldigt bra produkter!
nubbie:
har väldigt bra produkter!
tack! c:
tycker schwarzkopf got2be smooth and chic´s hår lotion är bra för att få mindre frissigt hår. men är säker på att det finns massa produkter som är bättre. jag har inte så lockigt hår heller, så vet inte. men funkar mot friss iaf. och luktar gudomligt! haha
Om det blir en enda stor fluffklump längst ner är det bra att låta klippa upp det.
Nachac:
Om det blir en enda stor fluffklump längst ner är det bra att låta klippa upp det.
Jag klipper upp det varje gång jag klipper mig 🙂
lisa20088:
Jag klipper upp det varje gång jag klipper mig 🙂
Grejt, halvvägs där.
Borstar du det?
Blöt och kamma inte på morgonen ^^