Okej, så nu sa mina roomies att de redan hittat en lägenhet åt sig själva och att de flyttar den 1 februari (det gick ju himla fort det). Tjejroomien pratar inte ens med mig (konflikträdda fanstyg) så det är ascreepy att ens vara under samma tak som henne. FATTAR EJ HUR MAN KAN VARA SÅ OBEHAGLIG.
Iallafall. Blir alltså ensamboende från och med februari och måste betala full hyra från och med mars (om inte tjejen är så konflikträdd att hon inte säger upp kontraktet här förrän efter att de redan stuckit, då måste hon betala marshyran också).
Vad ska jag göra sen? Kommer inte på någon jag vill bo med på rak arm, eller jo, men ingen av dem är tillgängliga för inflyttning här direkt.
Mitt ex har sagt att jag kan flytta till hans kollektiv i nödfall och även om det är en jättefin bostad och så är ingen av oss säkra på om vi vill bo ihop igen.
Att flytta hem till föräldrarna är i-n-t-e ett alternativ (farväl all frihet i hela världen). Men har ju inte råd med en sjutusenkronorshyra heller. Och vill inte stressa katterna för mycket.
Vad ska jag gööööra?
timeisrunningout:
Blir alltså ensamboende från och med februari
timeisrunningout:
Vad ska jag göra sen?
Han den där Umaren du är tillsammans med då? Han får väl för fan visa lite empati nu när det är dags..
Eller jag HAR råd att bo kvar helt ensam om jag börjar jobba heltid vilket jag kan göra från och med mars. Men orka ha det här så osäkert. Och vet inte riktigt vad jag ska göra med en trea helt för mig själv.
Hitta någon bums!
men det är ju lättare sagt än gjort att hitta någon bra
fråga henne varför ni inte kan prata som vuxna människor också. han verkar ju prata med dig i alla fall.
S3ON:
Han får väl för fan visa lite empati nu när det är dags..
Har ju ingenting med empati att göra Han är bortlovad till en kompis.
Sätt ut en annons i tidningen om att du behöver inneboende, se om du hittar någon som verkar inte dum i huvudet.
Eller på UM.
isola:
fråga henne varför ni inte kan prata som vuxna människor också. han verkar ju prata med dig i alla fall.
Hon kommer inte svara. Som när vi hade "rådsmöte", då, och satte oss ner för att diskutera hur det varit och hur vi ska göra. Då kunde killen och jag verkligen analysera oss själva och varandra och komma fram till vettiga, rediga lösningar. Hon vågade inte ens titta nån i ögonen, satt och stirrade i golvet och torkade bort osynliga tårar, usch.
S3ON:
empati
Empati är ju inte detsamma som att vilja/kunna flytta ihop med någon.
dvärgkastarn:
Eller på UM.
Tror att du ständigt glömmer bort att jag inte bor i Sverige, det är nog ingen UMare som har storartade planer på att flytta till Finland bara sådär.
dvärgkastarn:
Sätt ut en annons i tidningen om att du behöver inneboende, se om du hittar någon som verkar inte dum i huvudet.
Vill ju inte ha en främling heller med tanke på att jag är så petig och känslig.
timeisrunningout:
. Hon vågade inte ens titta nån i ögonen, satt och stirrade i golvet och torkade bort osynliga tårar, usch.
tyckte han inte att det var fjantigt och dumt av henne? fast det kanske han inte sade till någon iof
timeisrunningout:
Han är bortlovad till en kompis.
Det handlar om att prioritera, hans kompis skulle säkerligen förstå!.. Eller har de en sån där smågay överenskommelse "brooooos b4 hoes" kanskeeeee?
isola:
Empati är ju inte detsamma som att vilja/kunna flytta ihop med någon.
Oavsett är TS utsatt där han bör visa sina goda sidor, om dessa existerar alltsååå
isola:
tyckte han inte att det var fjantigt och dumt av henne?
Nä, han har tidigare uttryckt sitt godkännande över att agera som hennes röst då hon inte vågar prata själv. Men fattar inte hur man kan vara så konflikträdd och ändå hela tiden sätta sig i dramatiska situationer! Känns ofta som att hon tigger om det för att kunna leka offer sen, men om man ska lyssna på vad gänget vi hänger med tycker är det ju bara rumskompiskillen och två vänner på landet som inte är trötta på hur hon beter sig.
Hennes ex föräldrar har till och med vädjat till en gemensam vän till oss att försöka hindra henne från att umgås med exet då han tydligen mår jättedåligt av att hon är där.
timeisrunningout:
Tror att du ständigt glömmer bort att jag inte bor i Sverige, det är nog ingen UMare som har storartade planer på att flytta till Finland bara sådär.
Nä, kom faktiskt ihåg det den här gången! Är iofs långsökt men vore kul!
timeisrunningout:
Vill ju inte ha en främling heller med tanke på att jag är så petig och känslig.
Ah misstänkte det men det kan ju inte vara värre än att bo med de som du redan bott med liksom.
S3ON:
Oavsett är TS utsatt där han bör visa sina goda sidor, om dessa existerar alltsååå
Ähum.
Nu tycker jag att du uttrycker dig lite korkat, helt ärligt. Goda sidor, empati och dittan och dattan har ingenting med boendesituationer att göra. Bara för att vi har ett romantiskt förhållande, som dessutom är ganska färskt, har han absolut inte under några omständigheter skyldighet att leka förälder och ta hand om mig när jag hamnat i en svår sits.
Skulle aldrig gå med på att någon krävde det av mig, tänker därför aldrig be någon om det heller.