zIGGE:
Försökte inte argumentera
Så du trollar bara?
ankzor:
Så du trollar bara?
Har inte han alltid varit uppenbart troll? :c
ankzor:
Så du trollar bara?
Snälla lilla ankzor, du argumenterar för att LoL kräver mer skills än HoN. LoL är inte e-sport hur mycket pengar nu utvecklarna strör över spelet i priser. LoL är säkert skitkul det med, hursomhelst så gillar du inte hon, men du renljuger bla om att man inte kan missa stuns, eller attacker som inte är single target, och att det bara är LoL som har sådana skills. Samt att inte kunna denia är absolut bäst. Ser inte om du skämtar eller trollar dig själv.
Du argumenterar inte, det är ensidig propaganda, med andra ord fanboyism. Grattis.
Det roligaste med LoL om man jämför med HoN är att en match inte är lika självklar redan in i de första minuterna som det (oftast) är i HoN. Spelet i LoL är mer fram och tillbaka och man vet inte riktigt vem som ska vinna. I HoN så vet man många gånger redan efter de 4 första killsen.
LoL har även bättre community än HoN. Det kan man inte förneka.
zIGGE:
LoL är inte e-sport
pga?
zIGGE:
du renljuger bla om att man inte kan missa stuns
Ja jag vet inte hur kass du är, men jag missar då aldrig med dem iaf.
zIGGE:
att det bara är LoL som har sådana skills
Nej, jag vet att både DotA och HoN har skillshots, men inte alls i samma utsträckning som LoL, inte HoN iaf.
zIGGE:
Samt att inte kunna denia är absolut bäst
Om vi begrundar vad Tennsoldaten skrev
"Det roligaste med LoL om man jämför med HoN är att en match inte är lika självklar redan in i de första minuterna som det (oftast) är i HoN"
Denies hjälper till att stärka detta pga om deniar mer än fienden så hamnar de efter och då kan du bara pusha bort dem och denia dem ännu mer. Det blir sådan snöbolls effekt som enligt min mening inte har något att göra i e-sport.
ankzor:
Det blir sådan snöbolls effekt som enligt min mening inte har något att göra i e-sport.
Spelar du pub så kan det vara tråkigt att du är bra på att denya massor medans din moståndare är det inte, men är du i e-sport eller spelar mot en skicklig spelare så är det ett extra element att ta vara på. Ska du denia och lämna din motståndare utan guld och lite xp, eller ta last hit på din egen creep för mista din motståndares guld och den större del xp.
ankzor:
pga?
Jag tycker denies har allt positivt med e-sport att göra. Denies växte fram ur dota, lol växde fram ur dota. Dota är e-sport, LoL är mer casual, även om det är kul, så är det så. Deras tillverkare strör miljoner dollar över olika turneringar, det gör det inte till mer e-sport för att folk spelar för pengar.
LoL har inte overseer-läge, eller replay. Två viktiga funktioner inom e-sport.
ankzor:
Nej, jag vet att både DotA och HoN har skillshots, men inte alls i samma utsträckning som LoL, inte HoN iaf.
Om du aldrig missar med skillshots, varför är det en basal grund att basera LoL vs HoN/Dota på? LoL's "skillshots" fungerar på exakt samma sätt.
=
ankzor:
Ja jag vet inte hur kass du är, men jag missar då aldrig med dem iaf.
Sen vet jag inte hur lite överblick du behöver få av att spela hon för att veta i hur stor utsträckning heroes använder aoe spells än singletarget aoe, men jag som spelat alla heroes vet att det är många fler än några få iaf.
ankzor:
"Det roligaste med LoL om man jämför med HoN är att en match inte är lika självklar redan in i de första minuterna som det (oftast) är i HoN"
Och jag skulle sagt det samma för att vara snäll mot någon som inte skulle haft samma åsikt som jag. Betyder inte att det är en basal grund att LoL är bättre, varken i e-sport eller annat, eller att jag gillar LoL mer.
ankzor:
så hamnar de efter och då kan du bara pusha bort dem och denia dem ännu mer.
Jag vet inte vilken liga du är i HoN, men jag som spelar i 17-1800bracket spelar aldrig mot några som får det att bli ensidigt.
Spelar man bättre än motståndarna, vill jag att det ska ge dig fördelar i matchen, inte att det blir lika tills de sista minuterna, det är inte kul. En match är runt40-50 minuter oftast, vem skulle orkat spelat om vinsten för varje game visar sig de första 10?
Budolicious:
BRING IT RARING
ankzor:
Denies hjälper till att stärka detta pga om deniar mer än fienden så hamnar de efter och då kan du bara pusha bort dem och denia dem ännu mer. Det blir sådan snöbolls effekt som enligt min mening inte har något att göra i e-sport.
Har du sett några proffsmatcher alls undrar jag nu, lite stillsamt. För så där är det inte riktigt.
doog:
BR
Går ju att klippa ihop sådana filmer om techies med