Aviseringar
Rensa alla

Lucia

Maya
 Maya
Ämnesstartare

Asså jag fattar inte varför vi inte får vara tomtar, pepparkakor eller julklappar i luciatåget. alla har fått göra det men inte nu längre vi fick inte häller sjunga pepparkakas låten för att då skulle vår skola tydligen hamna i tidningen och skolan var tvungen att försvara sig som dem tydligen fick göra vid ett annat tillfälle.

Citera
Haien

Ok 

SvaraCitera

Vem har påstått att du inte... 

Maya: får vara tomtar, pepparkakor eller julklappar i luciatåget. alla har fått göra det men inte nu längre vi fick inte häller sjunga pepparkakas låten för att då skulle vår skola tydligen hamna i tidningen och skolan var tvungen att försvara sig som dem tydligen fick göra vid ett annat tillfälle.

?????

SvaraCitera

De rasistiskt . 

SvaraCitera
Maya
 Maya
Ämnesstartare

x riksmupp:
Vem har påstått att du inte... 

?????

lärarna i skolan har sagt att jag inte får det för att det är tydligen rasistiskt och inte traditionellt 

SvaraCitera
Maya
 Maya
Ämnesstartare

lurifax69:
De rasistiskt . 

vad är det som är rasistiskt med det?

SvaraCitera
opega

assså assåååå omgad förstår du inte ens varför d rasistsitk typ?

SvaraCitera

Bruna pepparkaksgubbar framför stjärngossarna med vita spetsiga hattar som ser ut som kkk ;P

SvaraCitera

Maya:

lärarna i skolan har sagt att jag inte får det för att det är tydligen rasistiskt och inte traditionellt 

Den lärare som vill förbjuda lucia och luciafirande borde portas från skolan och ställas inför domstol.

Har du några namn på lärarna som sprider dessa lögner?

SvaraCitera
eeelin

Same, blev tvingad att va lucia eftersom ja e den enda tjejen i sexan

SvaraCitera

SDniklas:
Bruna pepparkaksgubbar framför stjärngossarna med vita spetsiga hattar som ser ut som kkk ;P

På min lillasysters luciatåg så fick det inte vara några pepparkaksgubbar eller stjärngossar, exakt av den anledningen att stjärngossarna tydligen liknar KKK. Tramserier men rätt kul på samma gång Mycket glad

SvaraCitera
Maya
 Maya
Ämnesstartare

x riksmupp:

Den lärare som vill förbjuda lucia och luciafirande borde portas från skolan och ställas inför domstol.

Har du några namn på lärarna som sprider dessa lögner?

ja en av dem är pia ,men hon förbjuder inte lucian utan hon förbjuder att vi  får vara pepparkaksgubbar,tomtar eller julklappar eller att vi ska sjunga pepparkaks låten. 

SvaraCitera

Maya:

ja en av dem är pia ,men hon förbjuder inte lucian utan hon förbjuder att vi  får vara pepparkaksgubbar,tomtar eller julklappar eller att vi ska sjunga pepparkaks låten. 

Den där förbannade Pia alltså.. Alltid ska hon va värstArg

SvaraCitera
Maya
 Maya
Ämnesstartare

Malm:

Den där förbannade Pia alltså.. Alltid ska hon va värstArg

Hon sa att vi fick göra luciatåget precis som vi ville och att hon inte skulle bestämma ngt sen bestämmde hon allt och blev arg när vi sa hur vi ville ha detShockerad

SvaraCitera