Aviseringar
Rensa alla

Lumpen

Jeay_L

Pappbox:

Det betyder inte att alla killar är smartare än tjejer, båda könen kan vara lika jävla dumma ^^

Och det betyder inte att killar har bättre fysik heller!

SvaraCitera

Pappbox - Det är ingen idé att du fortsätter xD

SvaraCitera

Jeay_L:

Och det betyder inte att killar har bättre fysik heller!

Killar har större muskelmassa än tjejer, vilket beror på större mängd testosteron.
testosteron styr den manliga utvecklingen, och därmed de manliga dragen (som exempelvis större muskelmassa!)
Östrogen leder däremot inte till högre IQ

Båda två könen har dessa hormon, men ena är högre hos någon av dem.

SvaraCitera
Jeay_L

Pappbox:

Båda två könen har dessa hormon, men ena är högre hos någon av dem.

Men fysik är mer än muskler eller hur? T.ex. uthållighet?

SvaraCitera

Jeay_L:

Vad jag förstått så har inte allt i lumpen med styrkan att göra, utan det är ju även ett IQ-test av något slag vilket jag har för mig att tjejer ska ha högre medel på!

Pappbox:

Jag tror det är lögner
Finner det rätt svårt att tro att tjejer skulle vara smartare än killar
lal, jo jag vill också in i lumpen för snygga killars skull ^^

har för mig att det där stämmer men att det har med andra saker att göra en generell inteligens..

tex alla killar måste(behövde) mönstra det inebär också att dom riktiga nöten får göra det där testet och många av dom som är smarta ser till at faila eftersom dom inte vill göra lumpen..

tjejer däremot dom tjejer som mönstrar är motiverade och vill göra lumpen dom har ju själva sökt till mönstringen att dom är motiverade kan göra att dom pluggar till(gör liknande test) testet iannan osv vilket genererar ett högre snitt

SvaraCitera

Jeay_L:

Men fysik är mer än muskler eller hur? T.ex. uthållighet?

Fysik vill jag inte minnas mig att jag sagt något om, däremot muskelmassa har jag starkt hävdat att killar har större.
uthållighet är väl balanserat mellan könen, precis som intelligens ^^

SvaraCitera
Jeay_L

Pappbox:

, precis som intelligens ^^

Jag tyckte om ansökningssaken för tjejer, jag failade på typ ALLT på det psykiska, är de positivt?

SvaraCitera

Jeay_L:

Jag tyckte om ansökningssaken för tjejer, jag failade på typ ALLT på det psykiska, är de positivt?

Troligtvis inte?

SvaraCitera

fragetacknet:

jävligt lärorikt dom första 10-15 veckorna då är det ett hårt tempo och man lär sig väldigt mycket om vad kroppen pallar och inte efter 15 veckor då den så kallade befattningsutbildningen börjar börjar helvetet så tråkigt är det inte alls lika jobbigt längre så dagarna går otroligt långsamt istället man gör en massa meningslösa saker (min åsikt och många av mina kompisars med (kan kanske vara andurlunda om man ligger på ett jägarförband eller liknande))
man bara väntar på nästa ledighet så man får åka hem 2 dagar o sen är det tillbaka till den tråkiga verkligheten igen..

SKILJETECKEN!

SvaraCitera

fragetacknet:

kan kanske vara andurlunda om man ligger på ett jägarförband eller liknande)

Jag låg på K3 som jägarsoldat. Visst beffatningsutbildningen kunde vara tung men när vi spöade alla andra förband vi mötte så var man glad att man torrövat in absurdum.

i övrigt så hatade jag lumpen de tre första månaderna.. men när jag muckade önskade jag att jag fått göra ytterliggare 5 månader. Såhär i efterhand är jag glad och stolt att jag fick privilegiet att göra lumpen. Speciellt på K3. Nu minns man de jobbiga stunderna med ett leende och kan säga att man gjort ngt som är få förunnat.

Vi hade inga tjejer på mitt förband för det är ingen som klarar den fysiska påfrestningen som tjänsten innebär. Dock har jag inget emot tjejer i det militära... det finns massor med tjänster som de klarar av ytterst bra.
Mitt råd är att söka. Du ska ändå jobba i typ 40 år sen så vad gör det om du lägger ett år på lumpen.
Lycka till

SvaraCitera

Pappbox:

muskelmassa har jag starkt hävdat att killar har större

Det har dem inte alls. De har däremot större förutsättningar till att få det. [smile]

SvaraCitera

Ensam på jorden:

Nån tjej som funderar på att göra lumpen?

Ska mönstra i Oktober. Extremt taggad, och pepp. Ska bli skitskoj, då jag alltid velat fortsätta inom FM, sedan jag var liten.

SvaraCitera

Ensam på jorden:

Nån tjej som funderar på att göra lumpen?

jappelijapp!
nästa år efter gymnasiet så rycker jag in som insatssoldaaaat

SvaraCitera

sugen som fan, hoppas man klommer in[smile]

SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet

SvaraCitera