God Konsument:
Jag skrev att "lumpen är fett med gay", det syftade på att jag tycker att det är korkat att göra lumpen eftersom att man därigenom stödjer armén.
Så det är fel att skydda sitt land vid en möjlig invansion? Det är fel att vi hjälpte till att skydda civila mot rebeller i Kongo 2003? Det är fel att vi står redo att upprätthålla stabilitet i oroliga zoner där civilbefolkningen är i fara?
God Konsument:
Kass moral att stödja statens förtryck.
Ser att du är från Skåne på din bild, eller iaf hade något intresse i det med att kommunen beslutade att riva ett hus. Jag minns också att ni marscherade runt i Lund och skrek "Vi tar ditt hus ikväll" i ex. antal timmar. Min fråga är om ni inte har något produktivare för er? Om du nu är en sådan stark supporter av anarkism så kanske du skulle prova att lägga din tid på studier och sedan försöka göra någon förändring genom politik; Ojsan jag glömde, ni hade ändå aldrig fått något stöd eftersom era politiska argument är lika dumma och ignoranta som NDs.
God Konsument:
Drygjävel för att man ska gnälla på meningslösa saker snarare.
Du svänger verkligen i allt du skriver. Du vet nog inte vad du tycker.
God Konsument:
Både militär och polis i sig är ett förtryck, de är till för att försvara staten och därmed förtrycket.
Verkligen. Det är därför försvaret är utspritt över hela landet. Hört talas om Hemvärnet te x? Ska de skydda staten så är det bara att sätta skiten i Stockholm.
Frank Lee Spoken:
Så det är fel att skydda sitt land vid en möjlig invansion?
Nej, men det behövs inget försvar för den sakens skull. Räcker med en civilmilis.
Frank Lee Spoken:
Ser att du är från Skåne på din bild, eller iaf hade något intresse i det med att kommunen beslutade att riva ett hus. Jag minns också att ni marscherade runt i Lund och skrek "Vi tar ditt hus ikväll" i ex. antal timmar. Min fråga är om ni inte har något produktivare för er?
Demos är ett sätt att skapa opinion och att locka fler till rörelsen.
Vi har ju gjort en hel del annat också om du missat det, och en stor del av Lunds befolkning stödjer oss.
Frank Lee Spoken:
Om du nu är en sådan stark supporter av anarkism så kanske du skulle prova att lägga din tid på studier och sedan försöka göra någon förändring genom politik; Ojsan jag glömde, ni hade ändå aldrig fått något stöd eftersom era politiska argument är lika dumma och ignoranta som NDs.
Jag vet inte om du har hört talas om det, men anarkismen är utomparlamentarisk. Anarkister sysslar inte med partipolitik.
Och jo anarkismen har visst det stöd, kolla bara på exempelvis Spanien under inbördeskriget.
Diabolus:
Du svänger verkligen i allt du skriver. Du vet nog inte vad du tycker.
Diabolus:
Verkligen. Det är därför försvaret är utspritt över hela landet. Hört talas om Hemvärnet te x? Ska de skydda staten så är det bara att sätta skiten i Stockholm.
Kommunerna är en del av staten så även de måste de ju försvara.
funderar på att gå in i militären av personlig vinning
fick inte mönstra
God Konsument:
Och jo anarkismen har visst det stöd, kolla bara på exempelvis Spanien under inbördeskriget.
Ja, och nazism har också stöd, kolla bara på Tyskland under 30-talet, eller varför inte Ryssland idag? Ni är en minoritet som i era egna ögon tror er representera befolkningen mot vad ni anser vara ett 'förtryck', men som i våra ögon är frihet.
God Konsument:
ej, men det behövs inget försvar för den sakens skull. Räcker med en civilmilis.
Vad vi behöver idag är framförallt ett insatsförsvar, skulle det sedan komma till att själva Sverige blir invaderat av en organiserad militär så hade en civilmilis inte haft någonting att sätta mot.
God Konsument:
Demos är ett sätt att skapa opinion och att locka fler till rörelsen.
Hahaha, i princip ingen i Lund som rör sig bland de 'normala' kretsarna stödjer er rörelse.
God Konsument:
Vi har ju gjort en hel del annat också om du missat det, och en stor del av Lunds befolkning stödjer oss.
Fel, det är vad ni själva tror. Ta t.ex. Karl XII-firandet då ni kastar sten mot poliser, och även en hel del civila, för att inte tala om smällare mot polisens hundar. Jag är inte på något sätt för ND, NSF, eller liknande, emellertid hade de sökt tillstånd att lugnt gå sin lilla marsch för att hedra minnet av Karl XII. Detta kallas yttrandefrihet, och så länge dessa människor gör detta lugnt, samt har sinna små källarmöten där de fantiserar sig till en arisk utopi så skiter jag själv rätt mycket i dem. Det är när de börjar störa vardagen och samhället i sig som mina känslor väcks, vilket i det här fallet var något som ni gjorde den dagen. Jag har en halvdan insikt i vad ni håller på med, och man kan lugnt säga att ni själva driver ett krig och allt som tillhör. Min fråga är då, som jag tidigare skrev, kan ni inte göra något produktivare?
God Konsument:
Anarkister sysslar inte med partipolitik.
Och du talar om 'statens förtryck'? Vad vore isåfall inte anarkism för oss som inte tycker om det? Men visst, vi kör på ett laglöst samhälle. Då hade jag och en stor utbrytartrupp av svenska armén, ssg, fjs, a-dyk, etc. kunnat bilda en egen organisation. Hade ju inte varit många i Sverige som kunnat sätta emot. Sedan hade vi ju kunnat börja driva in skatter från alla som inte ingår i vår 'elit', och vad hade de drabbade kunnat göra åt det? Med allt detta så hade ekonomin kollapsat, skolan, vården, äldreomsorgen - allt hade i princip blivit obefintligt och vi hade satt oss själva tillbaka 3000 år i utveckligen till ett darwinistiskt stadium.
Frank Lee Spoken:
Då hade jag och en stor utbrytartrupp av svenska armén, ssg, fjs, a-dyk, etc. kunnat bilda en egen organisation.
Anarkister tänker inte längre än näsan räcker och förstår inte att sådana situationer kommer att uppstå. Får jag plats i er utbytargrupp om jag får med mitt STRV-kompani?
Diabolus:
Får jag plats i er utbytargrupp om jag får med mitt STRV-kompani?
Absolut, det kan vi skaka hand på. Då kan vi ju säkert få med oss några extra sf9040 och sv122 utan några problem. All makt åt Tengil!
Diabolus:
BTA
God Konsument:
F
:O! Är det du! Coolt.
Frank Lee Spoken:
Vad vore isåfall inte anarkism för oss som inte tycker om det? Men visst, vi kör på ett laglöst samhälle.
Anarkism =/= laglöshet, jag hoppas du vet det?
Stringburka:
Anarkism =/= laglöshet, jag hoppas du vet det?
Jag vet exakt vad det är.
Tråden låst på grund av inaktivitet