Aviseringar
Rensa alla

lumpen

Renesmee:

Är vad jag hört från en soldat.

Man lär sig något nytt varje dag brukar jag alltid säga när jag har fel. Även de bästa felar :).
Har en kompis som vart i ett par MOT (Mobile oberserver team).får fråga han nästa gång vi ses.

SvaraCitera

tradet:

Man lär sig något nytt varje dag brukar jag alltid säga när jag har fel. Även de bästa felar :).
Har en kompis som vart i ett par MOT (Mobile oberserver team).får fråga han nästa gång vi ses.

Behöver ej nödvändigtvis stämma. Kan ha varit en överdrift från hans sida. Känns som att det är lätt hänt, - och kanske bäst så man förklarar deras situation där nere.

I övrigt menade jag inte att soldaterna som väl är på plats tycker att det är ballt. Utan de som är långt ifrån i närheten av att komma dit.

SvaraCitera

En liten rolig historia som jag hörde från en gammal plutonskamrat nyligen.

"Igår träffade jag en livhusar på gymmet som hade gjort lumpen på K3 01/02 (eller 02/03, minnet svek honom). Han delade med sig av en rolig historia om vår kära adjutant Kapten ********:
Under en skarp övning skall Kn.
ha grävt ett skyddsvärn långt in i en mindre kulle. Inifrån sin "grotta" skall han sedan ha lett in eld från GRK rakt mot sig själv för att kontollera om värnet han grävt verkligen höll måttet (!), och för att uppleva kraften i vapensystemet. Om denna vansinneshandling blev verklighet är oklart."

Jag har själv haft nöjet att ha haft Kn. *** och kan direkt säga att detta ej låter som en orimlighet. En riktig gammal viking den där karln. I ett av mina gamla inlägg här i tråden så nämns han också.

SvaraCitera

tradet:

För att få bli stridspilot i sverige måste man ha perfekt syn. Om synen förfaller efterhand vet jag faktiskt inte hur det blir. Antagligen så får du inte ratta gripen längre då.

Nej, då får du en annan flygtjänst inom flygvapnet. Helikopter eller transportflyg.

Själv ska jag på mitt andra stridspilottest i längre fram i vår. Failade hos psykologen på andra dagen sist. Klarar jag psykologen den här gången så ser det väldigt ljust ut.

SvaraCitera