Trollfan:
Men samtidigt, jag tränar Fotboll och Innebandy, så det är inte så mycket mageträning där men de kanske ändå blir segare att få bort fettet?
Man får inte bort fett genom att träna speciella delar av kroppen. Fett får du bort genom att springa, springa springa!
Hehe aa, men jag tycker jag borde få bort de och få fram magrutorna för så mycket som jag springer 😛
Trollfan:
Hehe aa, men jag tycker jag borde få bort de och få fram magrutorna för så mycket som jag springer 😛
Det är genetiskt min vän, vissa får fram dom lätt medans andra få kämpa lite mer. Kör crunches, ät rätt och skippa benlyften.
hooden:
Det är genetiskt min vän, vissa får fram dom lätt medans andra få kämpa lite mer. Kör crunches, ät rätt och skippa benlyften
Så jag borde bara köra crunches och inte benlyft?
Trollfan:
Ska jag lägga ut här eller maila?
Här.
har varit upptagen men bilden kommer snart
det är ngt med ditt namn som gör att jag ej tar dig seriöst.
Blivande_japan:
det är ngt med ditt namn som gör att jag ej tar dig seriöst.
+ att han själv inte verkar ta sin topic seriöst.
Tips om fortsatt träning?
1. Ät mindre än du brukar
2. Lyft tungt
Okej, annars bara att köra på? Måste fixa ruterna till sommaren
Okej, annars bara att köra på? Måste fixa ruterna till sommaren
Du polarn - du har faktiskt inget fett på magen att bekymra dej om, utan ett kalasläge för att jobba fram perfekta rutor. Dom ligger under ett väldigt obetydligt fettlager, som försvinner med intensiv träning. Man ser ju att både övre sneda sidomuskler och de mittre sidomusklerna redan tittar fram.- Kanon!
Det saknas "bara" muskelvolym. Så kör igång riktigt tuff magmuskelträning. Gör dels A)s.k. dubbelsitups (där du låser fötterna under något fast och vinklar knäna skarpt och bara reser överkroppen upp till 2/3 innan du går ner, händerna knutna bakom nacken) och dels B) benlyft (när du kommer upp, lyft stjärten en dm över golvet också, och vid nedgång, stanna fötterna 1 dm över golvet och lyft upp igen).
Gör så många A du kan, sedan d:o B, fortsätt sedan att saxa A och B minst 4 gånger vardera. Korta pauser, 1 till högst 1½ minut.