Trollfan:
Förstår inte riktigt vad det är?
Precis som att du inte tränar biceps genom att göra 100 bicepscurls med 2kiloshantlar så får du inte en grövre mage av att göra crunches i all evighet. Finns en massa maskiner för magen och du kan också helt enkelt göra crunches med viktskiva bakom huvudet/på bröstet
Aha okej då förstår jag! 🙂
Några bra ryggövningar som man kan köra hemma?
dekadent:
Magen behöver i de flesta fall inte så mycket mer träning än tunga basövningar, vissa gillar dock att slänga in någon viktad magövning. Jag behöver inte det.
+1 Det absoluta sättet att få en snygg mage är att göra dina marklyft och knäböj. Samt att om tillfälle ges kombinera med t.ex. cable crunches eller vanliga viktade crunches. Det finns inget som helst behov av att träna mage varje dag, eller ens varannan dag.
litenhårigfisk:
Man måste lägga lika mycket tid på mage som på rygg, de sitter på sätt och vis i samma muskelgrupp och är beroende av varandra.
Det här får du gärna redogöra för
Flashed:
MEN: glöm för all del inte att musklerna måste vila mellan passen (mage - 24h, resterande kroppsmuskler kräver desto mer - 24-48h)
Jag rekommenderar absolut att vila alla muskelgrupper MINST 48h.
zIGGE:
Ja, alltså det effektivaste och snabbaste sättet att få magmuskler på är att träna ryggen så det trycker bak huden med fettet man fortfarande har kvar på magen
Det här kan nog ta mig fan vara det mest briljianta jag läst på länge
zIGGE:
känns som att du är bättre på att skriva än vad jag är.
Önskar er all lycka med att få den där magen ni alltid drömt om
Fråga på styrketräningsforum om vilken ålder man ska ha för att träna, vet inte själv =/
Fråga på styrketräningsforum om vilken ålder man ska ha för att träna, vet inte själv =/