Aviseringar
Rensa alla

Mår skit


Ämnesstartare

Asså jag har mått dåligt ända sen jag gick i kanske 3:an men värst är det nu i åttan. I början av åttan så hände det en sak mellan mig och killen jag var på g med (kan ta det nån annan gång) sen så fick jag massa skit av min bästa vän. Jag kastade både och men mådde fortfarande dåligt. Erkände detta första gången i nyår till en kille i min parallell klass och han berättade om att han också mådde dåligt. Det höll sig lika pissigt ända fram tills i slutet av februari då jag bröt foten. Det var där allt började gå helt utför. Första dagarna i skolan var jag med en som vi kan kalla u hon var min allra bästa vän men sen när jag på måndagen lom tillbaka var hon väldigt dryg mot mig så jag tänkte jah går till mina gamla vänner och var med dom i em vecka. På onsdagen blev jah slagen på foten av en kille ville bara inflicka det. Men på torsdagen säger dom asså vi vill inte hjälpa dig någon mer kan inte du ta rullstol istället och jag tog verkligen illa upp inte nog med det så har dessa personer sagt kommentarer till mig och asså det gör ont. Jag lämnade dom och var med tre andra tjejer (inne på vecka tre med gips här) och dom hjälpte mig och var så snälla. På tisdagen så tar u bort mig från snap och knäcker mig totalt. Jag sov inget den natten och dagen efter i skolan så kunde jag inte vara nära henne utan att få panikångest och vilja störtböla. Jag frågade henne några dagar tidigare om det hade hänt nått men hon dissa mig. Jah ör än idag med de tre tjejerna och är tacksam för det men nu är problemet min mamma. Hon förstår mig inte och hon trycker ner mig hela tiden, jag hade ju lov nu och eftersom min deprisson (själv diagnostiserad men kommer till det snart) så kan jag komma hem och lägga mig i sängen och stirra i taket i 3 timmar och inte KUNNA röra mig fast att jag VILL så kan jah inte. Vilket leder till att jag halkar efter vilket gjorde mig tvungen att gå till lovskola från tis-fre kl.9-15 och jag går inte ut ofta så att vara ute dessa dagar + lördag är anstränga ansträngande och ovanligt. Då på söndagen stannar jag hemma i min säng i pyjamas hela dagen och mamma säger till mig att skaffa dig ett liv. Sånna kommentarer hel jag hela tiden och det sårar. Dom gav mig precis massa regler som är sjuka som att om jag inte har städat mitt rum drar dom 5 kr per dag tills det är städat och jag får sån grov ångest. Nu har jag kommit till den punkten där jag asså orkar inte mer jag ser ingen mening med att lida varje dag när jag kommer ändå dö så varför intw göra det nu ingen skulle ju ändå bry sig för jag har försökt prata med mamma men hon blev bara arg på mig och sa att jag skyller ifrån mig. Hon kagar på mig hela tiden om allt och ass jag vill nästan skära mig och trycka upp det i hennes ansiktena hon ser va är hon gör mot mig. Vad ska jag göra jag klarar inte mycket mer. Tack för att ni har läst,


   
Citera
Ämnesetiketter

Förstår exakt hur du mår, men tyvärr kan jag inte hjälpa dig. Du får nog helt enkelt hålla ut, så kommer det nog lösa sig efter ett tag Tumme upp


   
SvaraCitera
Lillen

Hej! Depression är inte kul att ha, vill du prata med någon så fins jag här. Är själv deprimerad. Jag tycker du ska prata med en skolsköterska eller kurator och be om hjälp. Det är svårt jag vet, men hjälpen du kan få är viktig och bra. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bananlåda:
Förstår exakt hur du mår, men tyvärr kan jag inte hjälpa dig. Du får nog helt enkelt hålla ut, så kommer det nog lösa sig efter ett tag Tumme upp

Har försökt hålla ut men det blir bara värre och värre och mår bara sämre och sämre för varje dag som går


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lillen:
Hej! Depression är inte kul att ha, vill du prata med någon så fins jag här. Är själv deprimerad. Jag tycker du ska prata med en skolsköterska eller kurator och be om hjälp. Det är svårt jag vet, men hjälpen du kan få är viktig och bra. 

Var gått hos kuratorn hjälpte inte. Och jag pratar ibland med mina vänner men det blir ofta dåligt antingen så är vi båda deprimerade och så deppar vi ner varandra eller så mår dom bra och jag skit och dom säger bara va optimistisk. Allt är en ond cirkel. 


   
SvaraCitera
Lillen

Emzan03:

Var gått hos kuratorn hjälpte inte. Och jag pratar ibland med mina vänner men det blir ofta dåligt antingen så är vi båda deprimerade och så deppar vi ner varandra eller så mår dom bra och jag skit och dom säger bara va optimistisk. Allt är en ond cirkel. 

Ta kontakt men en läkare / psykolog. Det kan hjälpa att prata med en psykolog. eller en läkare så kan du få antidepressiva läkemedel utsktivna. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lillen:

Ta kontakt men en läkare / psykolog. Det kan hjälpa att prata med en psykolog. eller en läkare så kan du få antidepressiva läkemedel utsktivna. 

Vet det men finns inte tider kommer behöva vänta väldigt länge och sen måste mamma hämta ut medicinerna 


   
SvaraCitera
Lillen

Ok, tycker du det är för jobbigt så kan du prata med mig om du vill ptata ut litte eller lätta på hjärtat. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lillen:
Ok, tycker du det är för jobbigt så kan du prata med mig om du vill ptata ut litte eller lätta på hjärtat. 

Tack


   
SvaraCitera
Lillen

Emzan03:

Tack

Inga problem! 🙂


   
SvaraCitera

Kan verkligen relatera 🙁 
Finns om du behöver prata!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jonte98:
Kan verkligen relatera 🙁 
Finns om du behöver prata!

Tack finns också men jag jag är sämst på att fråga frågor


   
SvaraCitera