Hej
Jag är en tjej som går vårterminen i nian på en ganska liten skola. Jag är bra vän med ganska många på skolan och därför hänger jag ofta med 6 - 7 olika kompisgäng på en och samma dag. Visserligen har jag ett kompisgäng som jag är närmare, men jag har börjat tröttna rejält på att de är så passiva (eftersom jag verkligen inte är det och vill ha mycket fart) vilket är en av anledningarna till att jag började skaffa andra vänner.
I början var det en frihet att kunna vara med så många olika personer på en och samma dag men nu känns det mest som att jag inte hör hemma någon stans. Det känns som att jag är jobbig och klängig på alla och som att jag är den pusselbiten som inte passar någon stans. Många skulle nog klassa mig som en ganska underhållande person, men när jag kommer hem från skolan känner jag mig så jävla ensam och hatar på mig själv.
Det måste vara något fel på mig för trots att många vill vara med mig i skolan är det nästan aldrig någon därifrån som vill hänga med mig på fritiden. Jag hackar alltid på mig själv p.g.a detta och på senaste tiden har jag känt mig ensam vem jag än har umgåtts med.
hatar att vara den som är den och gråter ut på ett forum men är det någon annan som har samma problem som mig?
Du mognar snabbare än dom andra ele nåt, om du har tur blir det bättre i gymnasiet men ingenting är hundra såklart
ser det så att du kan vara vän med alla personer i skolan och ändå inte vän med dem. Du kan skaffa vänner utanför skolan och behålla de vänner du har i skolan samtidigt?
Har typ samma problem fast med ca 3 kompisgäng i skolan, är närmare ett men känner mig som dedär ”reservhjulet” där typ , men har ingen på fritiden nåmer, dock mitt fel men ändå
Mitt problem e att ja fastnar för lätt i en grupp o vet sedan inte hur man tar sig därifrån
tack som fan för alla svar