Aviseringar
Rensa alla

Marijuana <3

Ämnesstartare

isola:

Men du är ju bara din pojkväns slav nu. Du ska fixa allt i hemmet medan han sitter och leker och så flyr du från allt detta. Sluta rök, flytta ifrån honom och gå i terapi. Du vet ju att du måste göra detta någon gång.

dum i huvudet eller? tror du jag är så svag så jag låter mig husas? och tror du inte vi delar på sysslor? men är jag hemma i en vecka och han jobbar, är det då riktigt rätt att jag ligger i sängen dag ut och dag in och han får stå för allt själv?

jag har lyckats ta mig ur skit förr och jag kommer klara det fler gånger. utan hjälp

SvaraCitera
Ämnesstartare

OnoOno:

Depression handlar om att du förnekar dig själv, dina känslor och dina upplevelser.

va?

SvaraCitera
Ämnesstartare

sunk:

va?

Det är väl visserligen lite olika saker som kan betecknas depression men jag tror att det väldigt ofta handlar om att inte förstå sig själv och sina känslor.

Om man inte förstår sig själv så missförstås man av andra. Och man kan inte förstå sig själv om man inte möts av en förstående attityd från andra. Många kändisar t.ex. är ofta väldigt ensamma och deprimerade människor, då de av omgivningen möts av beundran snarare än förståelse.

Det spelar ingen roll vilken framgång man har i livet, så länge man är främling inför sig själv så framstår livet som meningslös. Och främlingsskapet inför sig själv består så länge man vill glömma det lidande man utsatts för, inte minst i barndomen. Först genom att känslomässigt uppleva sanningen kan man bli fri.

Så tror jag det ofta funkar. Men i allmänhet är kunskapen om depression väldigt dålig.

SvaraCitera
Ämnesstartare

äsch. tror bara jag behöver lite mat så kommer jag i form igen 🙂 har ätit dåligt i några veckor

SvaraCitera

Haha, mm. Gäller att vara på rätt tid på rätt plats med rätt människor och rätt utrustning. Om man säger så. Då blir livet glassigt.

SvaraCitera
Ämnesstartare

soundsystem:

Haha, mm. Gäller att vara på rätt tid på rätt plats med rätt människor och rätt utrustning. Om man säger så. Då blir livet glassigt.

Ska vi testa? [cute]

SvaraCitera
Ämnesstartare

kvist:

två hitta

kvist:

somna som ett barn

shit va potent!!!

SvaraCitera