Aviseringar
Rensa alla

Mat


Ämnesstartare

Skriv era favoriträtter asså nt tacos osv. För d har man ju ätit 10000 ggr utan mer udda rätter som man ba nt får missa typ. E hungrig, uttråkad o vill veta:)


   
Citera

Jag vet inte om det här är en udda rätt! Men! Jag tagar en risk och skriver den.

Jag besöker ofta Totemo Ramen och äter Spicy Ramen. Det är extremt gott.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

123fendas:
Jag vet inte om det här är en udda rätt! Men! Jag tagar en risk och skriver den.

Jag besöker ofta Totemo Ramen och äter Spicy Ramen. Det är extremt gott.

Tack! Nudlar e gott men har ju aldrig smakat annat än snabbversionen så ksk ska testa ”riktiga” nudlar. Nice att stället fanns i stan oxå


   
SvaraCitera

Alltså det beror väl på, jag har ätit på La Campus tror jag det heter, de har nudlar och grejer som är asgott och så har de pizza som jag måste säga är bland de bästa som jag har ätit. Den ligger vid KTH Campus.


   
SvaraCitera

Taco paj/lasagne! Det önskar jag mig nu, mina kompisar hade aldrig haft de och älskade. Tacos i ugn med ost. 

Fattiga riddare, ostkaka i ugn, bovete våfflor, kycklingfilé med dragon och potatismos, hemmagjorda köttbullar i ketchupsås man plattar ut i stekpannan till biffar är en favorit. Fruktsallad brukar bli stående. Avokado.
Crepes, pannkakor med köttfärssås.
Falukorv i ugn med ost, äpplen emellan och äppeljuice! Hjärta
Köttbullar, pasta, skinka, bacon, ägg, kyckling, gurkor, majs... Rhode Island/kebabsås. 

Sen hade vi nån torris på sommaren av köttfärs med bacon, fetaost, morötter, potatis.. önskar mig den nu med. Trött


   
SvaraCitera

Potatisgratäng. Fisk i ugn eller mikro på 3 minuter. Och sådana där potatischips i ugn som blir kalla efter man tagit upp dem. 

Jag skrev faktiskt upp kroketter på inköpslistan för vi slutade köpa det ett tag då det blev över, men nu vill jag ha det med stekt ägg till och ketchup. 

Hamburgarbröd med stekt falukorv, ägg, rostad lök, ost, hamburgardressing, ketchup. Funkar utan falukorv och bara ägget.


   
SvaraCitera

Pizzasnurror går tyvärr inte och göra längre för degen går inte och köpa Gråter


   
SvaraCitera

Trevlig-Snubbe:
Alltså det beror väl på, jag har ätit på La Campus tror jag det heter, de har nudlar och grejer som är asgott och så har de pizza som jag måste säga är bland de bästa som jag har ätit. Den ligger vid KTH Campus.

Ledsen 


   
SvaraCitera

123fendas:
Jag vet inte om det här är en udda rätt! Men! Jag tagar en risk och skriver den.

Jag besöker ofta Totemo Ramen och äter Spicy Ramen. Det är extremt gott.

Ramen ya oxå Cool
Yamato känner jag till Cool


   
SvaraCitera

Koya cafe vid nån central i Stockholm, hade gärna velat smaka deras kakor och se totoro prylar! Men någon sa att det såg för trist ut på utsidan så de gick inte ens in.


   
SvaraCitera

Ris och bacon


   
SvaraCitera

Jag har legit ingen aning vad det heter på Svenska eller Engelska men det är en speciell sorts äggnudlar med pak choi och anka eller fläsk i en annorlunda sojablanding. Fanns på ett ställe rätt så nära när jag studerade utomlands.roasted-duck-yellow-jade-noodles-table-7


   
SvaraCitera

SkeletonGirl:

Ramen ya oxå Cool
Yamato känner jag till Cool

Ai Ramen också.

Förresten, här är några bilder jag kan visa er.

Totemo Ramen:
Spicy Ramen 2019-03-02 cropped.png

Ai Ramen:

2018-10-31.jpg


   
SvaraCitera

SkeletonGirl:

Ledsen 

Den är bäst, det bara är så!


   
SvaraCitera

Kycklinggryta


   
SvaraCitera