Riiikard:
Aee, söllente'tro'rerö!
ahh du har rätt för en gångs skull. ta åt dig av framgången
AHHHHH:
ah fast jag tar nog ma A på ett år. ska ändå inte inte på handels lol
Handels? Haha, "lol-ekonomer" kan inte räkna 😉 Civilingenjörer kan räkna
karleksproblem:
o men det var en fråga och om den inte hjälpte så mycket behövde du ju inte svara.
den hade inte alls med saken att göra. poängen är att jag började med det i 8an ungefär. sedan spelar det ingen roll när du började med det
HobGoblin:
Handels? Haha, "lol-ekonomer" kan inte räkna 😉 Civilingenjörer kan räkna
alla kan räkna i olika stor utsträckning
Tycker också att matte A verkar löjligt enkelt, men efter att ha bläddrat igenom matteboken känns det ändå säkrast att läsa hela kursen. Och då hade jag MVG i nian.
Men om du inte tycker att det verkar så svårt har du ju rätt goda chanser att få bra betyg, och då kan du ju dessutom se till att alltid ligga steget före så slipper du säkert massa tråkiga hemuppgifter.
Känns nästan suspekt lätt...
AHHHHH:
den hade inte alls med saken att göra. poängen är att jag började med det i 8an ungefär. sedan spelar det ingen roll när du började med det
Hallå jag frågade!!!
Annars känns det ju onödigt att argumentera med dig när vi ändå inte kommer någon vart...
när vi ändå pratar om matte så kan vi väll ta upp min lilla fråga?
Jag går nu i nian och läser matte b. Jag har tänkt att tenta av den, men kommer då (max!) få vg. kommer det ha någon effekt senare, att jag fick vg på den när jag gick i nian? är det bättre att vänta tills ettan och tenta den då, fast det verkar ju vara så tråkigt att köra samma matte igen... what should i do? :S
karleksproblem:
Hallå jag frågade!!!
ah var just det jag svarade på
Robler:
what should i do? :S
alltså betyget du får sitter ju alltid kvar. så ta det säkra före det osäkra. får du VG för att du tentade av den kmr du ju typ hata dig för att du kunde fått MVG om du läste den vanligt.
läs bara A+B första året. B är lite mkt att tenta av. vad ska du läsa senare under gymnasiet liksom? gå på lektionerna och chilla istället om du är så bra.
jag läser matte a&b på ett år nu, och tempot är högt. går samhälle men läser ändå samma tempo som nv-eleverna, dvs. ca 75-100 tal i veckan. ska ha mitt första prov imorgon och det andra om tre veckor.
jag känner igen allt, men trivs bättre med matten nu på gymnasiet än vad jag gjorde på högstadiet. har en bättre lärare och noga genomgångar som jag för första gången i mitt liv skriver ner och fattar! vi ska läsa klart matte a innan jul, och helst hinna börja lite på b innan terminen är slut, eftersom den är så pass mycket tyngre, där är i princip allting nytt. vet inte hur vi gör med nationella, men tror vi skriver a nu i november nån gång och b sen till våren.
jobbigt att plugga matte så många timmar i veckan, men då har jag möjlighet både till c och d om jag vill, eller så slipper jag matten i två år tjooo! 😀
Tråden låst på grund av inaktivitet