lacostekrokodilen:
läseru natur så står dom inte reglerna med i din mattebok
Läser man natur så klarar man sådana uppgifter
lacostekrokodilen:
fick en teori där: du som gillar datorer osv, skriver lösningen med decimaler. jag som inte gör det skriver det i bråkform.
en slump? knappast
Nja, jag brukar skriva tal i bråkform. Har faktiskt börjat ogilla tal med decimaler starkt på senaste tiden, undviker det som pesten. Är säker på att de flesta datavetare skriver rationella tal som bråk.
lacostekrokodilen:
läseru natur så står dom inte reglerna med i din mattebok
Parentesreglerna står visst med i matteboken, det är väl bara du som inte uppmärksammar de tillräckligt eller missar dem. För de grundläggande reglerna finns definitivt i allas matteböcker som finns i skolan, samhällare som naturare.
lacostekrokodilen:
inte om man läser natur
Jodu. I min finns det. Matte A,B,C 3000
HobGoblin:
Läser man natur så klarar man sådana uppgifter
Så sant 🙂
sylar:
Nja, jag brukar skriva tal i bråkform. Har faktiskt börjat ogilla tal med decimaler starkt på senaste tiden, undviker det som pesten.
Jag gillar inte decimaltal som typ 1,33.. eller 0,33... Stör mig fett mkt på det. Annars så länge talet är jämnt(eller udda, spela roll) men utan oändligt många onödiga decimaler. Typ 2,5 är ju samma som 2,5000000000000000. Men skitsamma. 2,5 gillar jag bättre än 0,33. Så. Nu vet ni alla det 😛
jordgubbsflickan:
I min finns det
jordgubbsflickan:
Matte A,B,C 3000
fast man läser matte ABCDE på natur
lacostekrokodilen:
fast man läser matte ABCDE på natur
Ja, det gör man. Men jag håller på och läser C nu så 😛 Matte D och E kan jag ju inte uttala mig om än 🙂
Tråden låst på grund av inaktivitet