Att återbetala all sin skuld. lätta sina begärs ankare. kultivera och återvända upp. They've been saying it for ages.
Papper:
Jag tror att meningen med livet är att bli lycklig utan att andra kommer till skada.
Jag tror att alla skapar sin egen mening med livet, och att den kan ändras under livets gång.
"Lev så att du inte ångrar något när du dör"'
Man kanske ska fråga sig vad meningen är UTAN livet istället.
xsaosinx:
Förlåt om jag förolämpar dig nu, men jag tänker alltid i bakhuvudet att människor i grund och botten är religiösa p.g.a. en rädsla för att deras liv annars skulle vara meningslösa
Det e lungt, men varfor tenker du so?
Leeilaa:
Det e lungt, men varfor tenker du so?
Ja, jag vet inte. Det är väl bara så jag ser det? Tror helt enkelt bara att människor söker sig till religion för att livet inte ska kännas så meningslöst, för att känna gemenskap. Och när man sedan tror på Gud känner man ju såklart även en relation till denne.
Själv är jag dock ateist och tycker att livet är långt ifrån meningslöst. Det är kul att vara vid liv
xsaosinx:
Ja, jag vet inte. Det är väl bara så jag ser det? Tror helt enkelt bara att människor söker sig till religion för att livet inte ska kännas så meningslöst, för att känna gemenskap. Och när man sedan tror på Gud känner man ju såklart även en relation till denne.
Varfor skulle jag kenna att mitt liv var meningslost bara for att jag inte trodde po Gud?
Leeilaa:
Varfor skulle jag kenna att mitt liv var meningslost bara for att jag inte trodde po Gud?
Låt mig omformulera detta: när man inte tror på ett liv efter döden. De flesta skulle nog känna att detta är tillräckligt för att detta liv ska kännas meningslöst. Att man bara är en liten del av allt det stora som sker, att det finns så mycket som är bortom ens kontroll.
Men om du inte känner så, så gratulerar jag dig
Jag vill svara genom att rekommendera några artiklar:
Syftet med varje person:
http://bloganders.blogspot.com/2009/09/since-big-bang-laws-governing-operation.h...
Logiskt bevis om vad som är Skaparens vilja med mänskligheten (engelska och svenska):
http://bloganders.blogspot.com/2009/08/proof-of-existence-of-intelligent-and.htm...
Anders Branderud
Jag tror inte man kan svara på den frågan så här. Meningen med livet är nog olika för alla. Jag brukar ställa mig den frågan ofta men kommer aldrig på nåt svar men jag tror att det finns en mening med livet för alla.
Finns ingen mening med livet, håll käften och andas.