Aviseringar
Rensa alla

Menskoppen <3

Att starta diskussion, för att sedan skriva ett långt svarsinlägg för att sedan säga att du inte vill fortsätta pga det är of topic.. Ehm. [confused]

SvaraCitera

mrman:

För att jag skulle kunna tillverka likadana i Kina och sälja för 50kr

Men ha så kul och gör det då.

SvaraCitera

jejexo:

Men ha så kul och gör det då.

Hmmm tror jag ska göra det [crazy]
Ska bli rik som ett svin på anfras uppfiningar [badgrin]

SvaraCitera

[smile]

SvaraCitera

jejexo:

Att starta diskussion, för att sedan skriva ett långt svarsinlägg för att sedan säga att du inte vill fortsätta pga det är of topic.. Ehm. [confused]

Därför skrev jag att -jag- inte kommer fortsätta diskussionen ytterligare här och lämnade öppet för dig att få sista ordet om du nu vill det. Lämpligare vore dock att fortsätta i en ny tråd.

Paseo:

ok är lite arg fortfarande men nej nu ska jag nog ta å beställa hem en såndär. eller kan man köpa nånstans i en fysisk affär?

I GBG köpte jag min på bokkafé Vulgo för rätt länge sedan men jag vet inte om de säljer längre. Kostade 200 kr. Lär väl finnas på andra ställen också, men jag vet inte.

Paseo:

när man drar ut den torkar den ut hela jävla alltet där nere.

Det här händer INTE med menskopp iaf. Silikon är ju inte absorberande som bomull.

En till avigsida med menskoppen är att man inte kan spontansexa på samma sätt som med tampong om man har menskopp. Man kan liksom inte dra ur en menskopp på två sek och linda in i toapapper som det går med en tampong; menskoppen tar en stund att ta ur på toa, speciellt om man inte använt den så länge, också måste man hälla ur blodet. Om jag stressar att få ur den (det GÅR typ inte att stressa att ta ur den egentligen för mig iaf) får jag bara ont och det blir jobbigt.

Paseo:

det hela fick avslutas å efter ca 5 minuter hade jag en outhärdlig, brännande smärta runt slidöppningen.

Det här är obra, fast det vet du redan. Fittor och fittslemhinnor i synnerhet ska hanteras smärtfritt, att de utsätts för torrsexfriktion är en riskfaktor för vestibulit. 🙁 Det här då helt utöver att det är onajs att ha ont.

Paseo:

när mensen håller på å ta slut hinner de inte fyllas under de 6-8 timmarna de får va inne, inte ens den minsta modellen.

Jag brukar inte ha menskopp då, är ovärt och det är så segt och nasty halvkoagulerat blod. Tänker mig att det inte går att hälla ut i toan utan att det typ skulle behöva gröpas ur eller grejer. :S Det är ju så lite blod också, så jag har bara trosskydd.

SvaraCitera