Kommer antagligen få ig i två karaktärsämnen (200p) när jag går ut i vår men hade tänkt att det var lungt då jag ändå hade tänkt att läsa teknisktbasår-kurserna på komvux men läste att man inte kunde välja bort poäng som är obligatoriska i sitt program utan att jag alltid kommer ha dessa två ämnena i mitt gymnasiebetyg. Stämmer detta?
Dessa två ämnen är praktiska så det går inte att tenta av dem eller något liknande.
Måste jag gå om ett år på gymnasiet nu? Är riktigt orolig och kommer inte kunna sova innan jag får svar på detta.
Fråga: 1 syo.
Du kommer att ha 2 ig i ditt slutbetyg ja
Nintendo:
Fråga: 1 syo.
Jovisst men klockan är 11 och jag har en grym ångest och kommer antagligen inte kunna sova innan jag får svar på detta
Ingemarsdotter:
Du kommer att ha 2 ig i ditt slutbetyg ja
föralltid? fastän jag läser in 200 nya poäng på komvux?
Om man har en högskoleexamen skickar även in sina gymnasiebetyg då när man söker jobb?
Stenras:
Jovisst men klockan är 11 och jag har en grym ångest och kommer antagligen inte kunna sova innan jag får svar på detta
dynga och fråga 1 syo imorgon då
Stenras:
föralltid? fastän jag läser in 200 nya poäng på komvux?
vad jag vet går det ej att flytta bort kärnämnen och programinriktade obligatoriska ämnen från slutbetyget, isf kommer du inte att ha ett fullständigt slutbetyg
vilka ämnen är det?
Stenras:
Om man har en högskoleexamen skickar även in sina gymnasiebetyg då när man söker jobb?
min erfarenhet av arbetsgivare är ärligt talat att de skiter i gymnasiebetygen. De vill hellre veta om man hade bra närvaro och var skötsam.
Nintendo:
dynga och fråga 1 syo imorgon då
Går i skolan 8-16 imorgon och är så in i helvetes förbannad på mig själv. Missade 2 veckors praktiskt bajs och kommer nu enligt er ha 200 poängs ig för resten av mitt liv.
Stenras:
kommer nu enligt er ha 200 poängs ig för resten av mitt liv
... jaha? Förstår helt ärligt inte vad det är att hetsa upp sig över Du får la gå ut gymnasiet med 250 poäng ig osv?
Stenras:
Missade 2 veckors praktiskt bajs
hur då?
Ingemarsdotter:
min erfarenhet av arbetsgivare är ärligt talat att de skiter i gymnasiebetygen. De vill hellre veta om man hade bra närvaro och var skötsam.
Jo men att ha ig i något ämne betyder att man varken har bra närvaro eller är skötsam. Hade tänkt att plugga till civilekonom senare i livet och undrar därför om man måste skicka in sina gymnasiebetyg och höskolebetyg när man söker jobb eller om det räcker med högskolebetyg.
Kommer söka in med HP så därför har jag tänkt att mina gymnasiebetyg var lungt.
Nintendo:
.. jaha? Förstår helt ärligt inte vad det är att hetsa upp sig över Du får la gå ut gymnasiet med 250 poäng ig osv
Jo men det ser ju inte så bra ut med massa ig i betyget. Betydligt svårare att få jobb osv.